دیسک های برش سنگ های قیمتی

دیسک های برش سنگ قیمتی وسیله ای جانبی برای دستگاه های برش می باشد. جنس دیسک های برش، استیل بوده و حاشیه بیرونی این دیسک ها را الماس تشکیل داده است.

آموزشگاه گوهرتراشی و گوهرشناسی آرگو

قدرت و کیفیت جنس استیل، این امکان را به سنگ تراش می دهد تا بتواند یک برش نازک در سنگ ایجاد کند. به همین منظور زمانی که این نوع دیسک برش را به کار ببرید، دیگر مقادیر زیادی از سنگ قیمتی خود را از دست نخواهید داد.

تیغه های الماس اندازه های گوناگونی دارند. به عنوان مثال می توان از تیغه 150 میلی متری نام برد که میزان قطر الماسی که در حاشیه این دیسک قرار دارد 6 میلی متر است. این میزان الماسی که در کناره تیغه های برش قرار می گیرد به این منظور است تا تیغه برش همیشه تیز و برنده باشند. در برخی از تیغه های الماس، اکسید آلومینیوم استفاده شده تا تیغه الماس برنده تر شود.

برای استفاده از دیسک های برش الماسه توجه به چند نکته حائز اهیمت است. اولین نکته ای که باید بدان توجه داشته باشید این است که اگر این دیسک های برش را زمان بسیار زیاد در آب رها کنید، زنگ خواهند زد. اگر تصمیم دارید که دیسک های برش خود را در طول شب داخل آب بگذارید، به شما پیشنهاد می شود که حتما داخل آب مقداری ضد زنگ بریزید.

نکته دیگری که زمان استفاده از دیسک های برش باید در نظر داشته باشید این است که هنگام استفاده از این دیسک ها حتما از محافظ چشم، گوش و دهان استفاده کنید.

آخرین نکته توجه نمودن به اندازه دستگاه برش است. زیرا اندازه دیسک شما با ماشین برش مورد استفاده ارتباط دارد. همچنین برای اینکه بدانید از چه نوع دیسک برشی باید استفاده نمایید، توجه به اندازه محور (شفت) و محل قرار گرفتن دیسک بر روی دستگاه نیز حائز اهمیت است.


نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
اخبار سایر رسانه ها