اونس طلا2307.69
مظنه15,506,000
18 گرم3,579,500
ارزش سکه34,935,018
قدیم (بهار)39,700,000
جدید (امامی)42,750,000
نیم25,100,000
ربع15,100,000

بورس طلای چین تاثیر زیادی بر افزایش تقاضای جهانی طلا خواهد داشت

سایت طلا : بورس طلای چین در حالی روز گذشته طی مراسم ویژه ای افتتاح و آغاز به کار کرده است که تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که راه اندازی این بورس تاثیر زیادی بر افزایش تقاضای جهانی طلا خواهد داشت.


به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی "وانت چاینا تایمز" بورس طلای شانگهای چین روز پنج شنبه رسما فعالیت خود را آغاز کرده و قرار است مبادلات طلای این بورس بر اساس یوان چین انجام شود.
این برای نخستین بار است که بانکها و سرمایه گذاران خارجی توانایی دسترسی به بازار طلای چین را خواهند داشت.

بر اساس این گزارش علی رغم اینکه چین به بزرگترین تولید کننده و مصرف کننده طلای جهان تبدیل شده ولی این کشور نقش چندانی در تعیین قیمت طلا در بازارهای بین المللی ندارد و بورس های لندن و نیویورک تسلط کاملی بر روند تعیین قیمت طلا دارند.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی راه اندازی بورس شانگهای تاثیر زیادی بر بین المللی شدن یوان خواهد داشت و علاوه بر این موجب ارتقای جایگاه آسیا در روند قیمت گذاری طلا نیز خواهد شد.

مقام های چینی امیدوارند تا با افتتاح و راه اندازی بورس شانگهای این کشور نقش مهمتری در تحولات بازارهای جهانی ایفا کند.

بک کارشناس اقتصادی چین در این باره تاکید کرد: برای سال های زیادی بازار طلای چین زیر سایه غرب بوده است ولی با راه اندازی بورس شانگهای ، چین از زیر سایه بازارهای غربی خارج خواهد شد. اگر چین خواستار نقش بیشتر در روند قیمت گذاری طلا است راه اندازی بورس شانگهای نخستین گام خواهد بود./م

انتهای پیام
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد