اونس طلا2153.2
مظنه14,187,000
18 گرم3,275,000
ارزش سکه31,963,311
قدیم (بهار)36,000,000
جدید (امامی)38,750,000
نیم23,150,000
ربع14,400,000

افزایش قیمت دلار تهاجم آمریکا علیه دولت آرژانتین است

وزیر اقتصاد آرژانتین ضمن اعتراض شدید از طرح افزایش قیمت دلار در کشور، این اقدام را نوعی طرح تهاجمی از سوی مسئولان صندوق کرکس و در نهایت مقامات آمریکایی علیه دولت آرژانتین تلقی کرد.



«آکسل کیسیوف» وزیر اقتصاد آرژانتین طی سخنانی، افزایش قیمت دلار در کشور را طرحی غیرقانونی و تهاجمی از سوی آمریکا علیه دولت آرژانتین اعلام کرده و این اقدام را به شدت محکوم کرد.

خبرگزاری «ته‌لام» در این خصوص نوشت: «کیسیوف» در ادامه افزود که مقامات آمریکایی و همچنین مسئولان صندوق کرکس قصد دارند با این حرکت ارزش «پزو» (واحد پول آرژانتین) را کاهش داده و علیه این کشور آمریکای جنوبی عمل کنند.

«کیسیوف» در بخشی از سخنانش این طرح را حرکتی علیه دولت «کریستینا فرناندز» رئیس جمهور آرژانتین یاد کرده و اعلام کرد که آمریکا قصد دارد جلوی پرداخت بدهی‌های آرژانتین را به این نحو بگیرد.

وزیر اقتصاد آرژانتین همچنین سخنان «کوین سالیوان» کاردار آمریکایی در روزنامه «کلارین» را به شدت رد کرده و تأکید کرد: سخنان «سالیوان» مبنی بر ورشکستگی و ناتوانی اقتصادی آرژانتین نادرست بوده و او باید در این خصوص پاسخگو باشد.

«سالیوان» در روزهای گذشته اعلام کرده بود که آرژانتین در آستانه ورشکستگی است و باید هرچه زودتر به مسیر رشد بازگردد تا بتواند سرمایه های لازم در بخش‌های گوناگون کشور را تأمین کند.

به گفته «کیسیوف» تمامی کارشناسان و اقتصاددانان از شرایطی قانونی و حقوقی در رابطه با آرژانتین سخن می گویند در حالی که «سالیوان» این شرایط را ورشکستگی می‌نامد.

وی در پایان سخنانش ضمن بی‌معنی شمردن اینگونه اقدامات آمریکا این اطمینان را به ملت آرژانتین داد که در برخورد با شرایط فعلی جای هیچ نگرانی نخواهد بود زیرا هیچ دلیل قانونی و اقتصادی برای افزایش قیمت دلار در کشور وجود ندارد.

به گزارش فارس، پس از تصویب قانون تجدید ساختار بدهی‌های دولتی از سوی سازمان ملل متحد و پیروزی آرژانتین در پرونده صندوق کرکس مسئولان این صندوق و مقامات آمریکایی به دنبال راه دیگری جهت رسیدن به منافع خود می‌باشند.

انتشار سخنان نادرست و شایعه‌های متعدد در وضعیت اقتصادی این کشور آمریکای جنوبی و عدم توان آن در پرداخت بدهی‌هایش یک از همین راه‌ها به شمار می‌رود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد