اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

ارزیابی ضعیف اقتصادی دلیل عدم افزایش نرخ بهره در آمریکا

فدرال رزرو بعد از دو روز نشست،‌تصمیم گرفت نرخ بهره در آمریکا را به دلیل اینکه طیف گسترده‌ای از معیارهای اقتصادی این کشور هنوز کمتر از میانگین مطلوب است، افزایش ندهد.



فدرال رزرو آمریکا بعد از دو روز نشست بلاخره شب گذشته بیانیه درباره نرخ بهره این کشور را منتشر کرد، از مدتها پیش بازارهای تجاری آمریکا به ویژه بازار فلزات اساسی و طلا تحت تاثیر این موضوع در حال رکود بودند گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر اینکه فدرال رزرو نرخ بهره را افزایش خواهد داد باعث شد قیمت طلا طی یک ماه گذشته بیش از 70 دلار افت کند و دیگر تجارت‌های مالی هم در انتظار اعلام این گزارش بمانند.

اما گزارش فدرال رزرو شب گذشته منتشر شد و به این گمانه‌زنی‌ها پایان داد، این مرکز مالی آمریکا تصمیم گرفت نرخ بهره همچنان بدون افزایش و تا مدتی در همان محدوده صفر باقی بماند یعنی این بار نیز فدرال رزو همان روند ماههای گذشته را تکرار کرد.

به گزارش اسوشیتدپرس، فدرال رزرو در گزارش خود تاکید کرده است که دلیل عدم افزایش نرخ بهره این است که طیف گسترده‌ای از معیارهای اقتصادی آمریکا هنوز کمتر از میانگین مطلوب است.

پیش از این موافقان افزایش نرخ بهره، رشد اقتصادی آمریکا را دلیلی بر این تصمیم عنوان می‌کردند.

فدرال رزرو گفته است: نرخ بهره تا زمانی که تورم تحت کنترل است و تا وقتی که افزایش ثابتی در درآمدها، نرخ بیکاری طولانی مدت و سایر معیارهای بازار شغلی وجود دارد، در محوده نزدیک صفر می‌ماند.

میاک ارون مشاور و استراتژیست سرمایه‌گذاری گفت: به اعتقاد بانک مرکزی آمریکا، اقتصاد این کشور هنوز برای رشد بیشتر کار دارد اما رو به رشد است.

بعد از انتشار گزارش فدرال رزرو در ساعت 2 صبح به وفت محلی،‌ ارزش بورس بالا رفت و ظاهرا تجار از اینکه فدرال رزرو در افزایش نرخ بهره عجله‌ای نداشته است خوشحال بودند.

بعد از جلسه دوروزه فدرال رزو این مرکز مالی می‌گوید: که قصد دارد 10 میلیون دلار دیگر ازدرآمد سالیانه‌اش را با این هدف که نرخ استقراضی را در حد پایین نگه دارد، کاهش دهد.

فدرال رزو همچنین پیش‌بینی‌های جدیدی از رشد اقتصادی، تورم و نرخ بهره اعلام کرد.

این مرکز گفت انتظار دارد که رشد اقتصادی امسال و سال آینده آهنگ کندتری نسبت به سال گذشته داشته باشد همچنین پیش‌بینی کرد که امسال رشد اقتصادی بین 2 تا 2.3 درصد باشد که این کاهش متاثر از شرایط انقباضی اقتصادی در چهار ماه نخست امسال میلادی است که رشد اقتصادی آن زمان به 2.1 درصد رسید و بعد از آن اقتصاد این کشور رشد بطئی خود را شروع کرد .

قبل از انتشار گزارش فدرال رزرو، کشورهای پیشرفته مالی گوش به زنگ بودند که آیا فدرال رزرو از واژه معروف"زمان قابل توجهی" که طی دوره‌های گذشته به کرات در باره نرخ بهره به کار برده است دوباره استفاده خواهد کرد یا نه؟

این مرکز مالی از ماه مارس و بعد از پایان برنامه خرید اوراق قرضه مرتب گفته است که نرخ بهره را برای "زمان قابل توجهی" در محدوده صفر نگه می‌دارد.

اکثر اقتصاد دانان گفته‌اند که فدرال رزرو در اواسط سال 2015 نرخ بهره را افزایش می‌دهد اما برخی معتقدند که اقتصاد آمریکا تقویت شده است و این فرض که احتمال فدرال رزرو تا ماه مارس نرخ بهره را افزاش دهد را تقویت کرده است.

خانم جانت یلن رئیس جدید فدرال رزرو چهار شنبه آینده در یک کنفرانس خبری زوایای جدیدی را از اهداف این مرکز مالی در آینده بیان خواهد کرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد