اونس طلا2209.88
مظنه14,186,000
18 گرم3,274,800
ارزش سکه31,961,058
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

بازار طلا منتظر برگزاری همه پرسی استقلال اسکاتلند است

سایت طلا : در حالی که نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا به پایان رسید و برگزاری این نشست موجب کاهش نسبی قیمت طلا شد تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که عامل بعدی که می تواند بر روند قیمت طلا تاثیرگذار باشد برگزاری همه پرسی استقلال اسکاتلند است.



به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، قیمت طلا پس از اعلام نتایج نشست کمیته بازار آزاد فدرال رزرو آمریکا بار دیگر با کاهش روبرو شده است. فدرال رزرو تصمیم گرفته است تا بار دیگر نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کرده و 10 میلیارد دلار دیگر از محرک پولی را کاهش دهد.

بر اساس این گزارش فدرال رزرو آمریکا بر این مساله تاکید کرده است که در صورت بهبود اوضاع اقتصادی نرخ بهره بانکی را زودتر از انتظارات کارشناسان اقتصادی افزایش خواهد داد.

کارشناسان بر این باورند که علی رغم بهبود نسبی شرایط اقتصادی آمریکا فدرال رزرو هنوز نگران وضعیت بازار کار و اشتغال و نرخ بیکاری است. قیمت طلا از ماه جولای تاکنون روند نزولی را آغاز کرده است. افزایش ارزش دلار و نرخ بهره اوراق قرضه ده ساله آمریکا تاثیر زیادی بر افت شدید قیمت طلا در ماه های اخیر داشته است.

بسیاری از تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که فدرال رزرو روند عادی سازی سیاست های پولی را از سال 2015 میلادی آغاز خواهد کرد و نرخ بهره به تدریج افزایش خواهد یافت. این مساله می تواند فشار بیشتری را بر قیمت طلا وارد کند.

برخی فعالان بازار طلا نیز معتقدند که اگر قیمت طلا بتواند در کوتاه مدت با افزایش روبرو شود با سطح مقاومتی 1245 تا 1251 دلاری مواجه خواهد شد. بازارهای جهانی منتظر برگزاری همه پرسی استقلال اسکاتلند نیز هستند. مردم اسکاتلند امروز پنج شنبه برای تعیین سرنوشت آتی این کشور و استقلال از انگلیس به پای صندوق های رای می روند.

این برای نخستین بار در 307 سال گذشته است که اسکاتلند قصد دارد از انگلیس جدا شود. به نظر می رسد پس از برگزاری نشست فدرال رزرو برگزاری همه پرسی اسکاتلند نیز تاثیر زیادی بر روند نوسانات نرخ ارز در بازارهای بین المللی خواهد داشت.

عامل موثر دیگر بر روند تحولات قیمت طلا در کوتاه مدت تنش های سیاسی بین المللی به خصوص اوضاع شرق اوکراین و خاور میانه است. آمریکا به دنبال تشکیل ائتلاف بین المللی برای مقابله با داعش است و اوضاع شرق اوکراین نیز نسبتا آرام شده است. /م

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد