اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

احتمال حصول پیشرفت در مذاکرات نیویورک؟

تردید درباره ‌پیشرفت جدی در دور جاری مذاکرات هسته‌ای، تشدید دوباره تلاش‌های رژیم اسرائیل برای ضربه زدن به توافق هسته‌ای ایران، اظهارات وزیر خارجه ایران درباره تحریم‌های آمریکا علیه ایران و همچنین دیدگاه‌های وی درباره شیوه مبارزه با تروریست‌ها در عراق و سوریه، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.



با آغاز دور جدید مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+ 5، امروز نیز بخش عمده‌ای از مطالب مطبوعات بین‌المللی به موضوع هسته‌ای اختصاص یافته است.

رویترز

خبرگزاری «رویترز» با انتشار مطلبی در این زمینه‌ می‌نویسد، احتمال اینکه دو طرف‌ بتوانند در دور جاری مذاکرات در نیویورک به پیشرفتی جدی و قابل توجه دست پیدا کنند، اندک است.

رویترز بر این باور است، اکنون مهم‌ترین موضوع مورد اختلاف در مذاکرات هسته‌ای ایران، بحث بر سر حجم برنامه غنی‌سازی اورانیوم در ایران و این موضوع است که طرف غربی می‌خواهد ایران ظرفیت غنی‌سازی خود را به شکل چشمگیری کاهش دهد.

نیوز اینترنشنال

در همین حال، رژیم اسرائیل بار دیگر تلاش‌های خود را برای ضربه زدن به هر گونه توافق هسته‌ای میان ایران و گروه 1+ 5 شدت بخشیده است. به نوشته «نیوز اینترنشنال» پاکستان، رژیم اسرائیل روز گذشته نسبت به رسیدن به یک «توافق بد» با ایران به اتحادیه اروپا هشدار داده است.

به نوشته این روزنامه، یووال استینیتز، وزیر اطلاعات رژیم اسرائیل با بیان اینکه شاید کا‌ترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران عجله داشته باشد، از اروپایی‌ها درخواست کرده با ایران توافق بد امضا نکنند.

وی همچنین گفته، مبارزه با داعش در عراق و سوریه نباید سبب غفلت از موضوع هسته‌ای ایران شود.

نیو ایندین اکسپرس

در همین حال، وزیر خارجه ایران طی اظهاراتی، تحریم‌های وضع شده علیه ایران را زیر سؤال برده است. روزنامه «نیو ایندین اکسپرس» ضمن پرداختن به سخنان محمد جواد ظریف می‌نویسد، وزیر خارجه ایران که برای شرکت در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرده، با بیان اینکه ایالات متحده خود را دلمشغول تحریم‌ها کرده، اظهار داشته این تحریم‌ها که اکنون خود برای آمریکا به یک هدف تبدیل شده‌اند، هیچ سودی نداشته و هیچ مقصودی را تأمین نمی‌کنند.

ظریف اشاره کرده که توافق هسته‌ای، نیازمند برداشته شدن تحریم‌هاست و به همین دلیل، کنگره آمریکا در تلاش است تا تحریم‌ها را پابرجا نگه دارد.

آسوشیتدپرس

اما همچون همیشه، بخش دیگری از مطالب امروز مربوط به ایران در مطبوعات جهان نیز به موضوع مبارزه با تروریسم در عراق و سوریه اختصاص دارد. در این زمینه، خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، بخشی دیگر از سخنان روز گذشته ظریف را بازتاب داده و می‌نویسد، وزیر خارجه ایران، روز گذشته همکاری با آمریکا در زمینه مبارزه با گروه داعش را رد کرده و در عین حال هشدار داده ‌این گروه تروریستی تهدیدی بزرگ علیه جهان به شمار می‌رود و برای از میان بردن آن باید تفکری جدید به کار بسته شود. وی گفته، ایران درباره تمایل و جدیت آمریکا برای مبارزه با تهدیدی که از داعش ناشی می‌شود، تردیدهای جدی دارد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد