آکوامارین

آکوامارین واژه ای است به زبان لاتین که آکوا به معنای آب و مارین به معنای دریا می باشد. گفته می شود که این گوهر گرانبها سبب آرامش موج ها و دریا شده و دریانوردان را در دریا ایمن نگه می دارد.

آموزشگاه گوهرتراشی و گوهرشناسی آرگو

این سنگ متولدین اسفند ماه شادی و ازدواج را به ارمغان می آورد. همچنین این اعتقاد وجود دارد که این سنگ معدنی از خانواده بریل، به دارنده آن قدرت حفاظت در برابر رویاروی با دشمنان و همچنین دادخواهی را می دهد. آکوامارین سبب می شود که دارنده آن احساس شکست ناپذیری داشته و در عین حال دارای خویی مهربانانه شود. آکوامارین سبب افزایش حافظه و هوش نیز می گردد.

بهترین نوع آکوامارین تلفیقی از شفافیت زیاد و یکدست به همراه طیف رنگی آبی تا آبی متمایل به سبز می باشد. (آکوامارین تنوع رنگی در خانواده سنگ معدنی بریل را دارد.) مانند تمامی گوهرهای خانواده بریل، آکوامارین نیز از کریستال های بزرگی شکل گرفته که مناسب برای تبدیل شدن آن به یک جواهر گرانبها و یا حکاکی بر روی آن می باشد. ضریب شکست آکوامارین 1.57 بوده و سختی آن در مقیاس موس بین 7.5 تا 8 می باشد.

همانگونه که گفته شد، آکوامارین گوهری از خانواده بریل است که دارای طیف رنگی آبی تا آبی متمایل به سبز می باشد. درست مانند زمرد از همین خانواده که طیف رنگی سبز تا سبز مایل به آبی را به خود اختصاص می دهد. اما به طور معمول، رنگ آکوامارین آبی متمایل به سبز پاستلی روشن می باشد.

روش بهبود بخشی آکوامارین، روش گرمادهی است. با استفاده از این روش می توان رنگ آبی را در این سنگ قیمتی تقویت کرد. بلورهای آکوامارین به بلورهایی با اندازه بزرگ، نسبتا پاک و شکلی خوب معروف هستند که همین ویژگی این سنگ قیمتی را تبدیل به نمونه کانی های باارزش برای کلکسیون داران کرده است.

تعداد کمی از افراد که از دنیای سنگ و جواهر اطلاعی ندارند، داستان حقیقی تبدیل شدن یک سنگ قیمتی را به گوهری در جواهر فروشی ها را می دانند. با در نظر گرفتن این موضوع که پیشنهاد به در اختیار داشتن یک سنگ قیمتی به چه شیوه ای به دست خریدار می رسد (از طریق فروشنده یک مغازه، یک فروشگاه اینترنتی و یا تبلیغات تلویزیونی)، داستان تبدیل کانی به گوهر همیشه با تلاش های زیادی روبرو می باشد. برای دستیابی به یک گوهر زیبا از یک کانی معدنی، نیاز به صرف ساعت ها وقت و تعداد بیشماری نیروی کار است.

این داستان درباره آکوامارین نیز صادق می باشد. لازم به ذکر است که این سنگ قیمتی به مقدار بسیار زیاد در کوه های کاراکورام پاکستان یافت می شود. علاوه بر پاکستان، می توان از کشورهای زامبیا، ماداگاسکار، نیجریه، برزیل، موزامبیک و ویتنام نیز به عنوان مناطق یافتن این سنگ قیمتی نام برد.

نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
اخبار سایر رسانه ها