اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

واشنگتن بدنبال محدودیت‌های بلندمدت برای برنامه هسته‌ای ایران

نماینده آمریکا در مذاکرات هسته‌ای با ایران، روز سه‌شنبه در سخنرانی در دانشگاه «جورج تاون»، بار دیگر وضعیت کنونی برنامه هسته‌ای ایران را غیرقابل قبول خواند و گفت واشنگتن به دنبال محدودیت‌هایی بلندمدت برای برنامه هسته‌ای ایران است.



«وندی شرمن» معاون وزیر خارجه آمریکا روز سه‌شنبه بار دیگر گفت وضعیت کنونی برنامه هسته‌ای غیرقابل قبول است و 1+5 در زمان باقی‌مانده تلاش خواهد کرد تا به توافقی جامع دست یابد که محدودیت‌هایی بلندمدت بر برنامه هسته‌ای ایران اعمال می‌کند.

خانم شرمن که نشست «سیاست ایالات متحده در خاورمیانه: وضعیت کنونی، مسیر آینده» دانشگاه «جورج تاون» صحبت می‌کرد، با اشاره به مذاکرات هسته‌ای با ایران که از سال گذشته آغاز شد، نظیر جلسه هفته گذشته سفرای خارجی، گفت: «مذاکرات جدی بوده و ما پاسخ‌های بالقوه برای سوالات کلیدی را شناسایی کرده‌ایم، اما هنوز بر سر موضوعات محوری نظیر اندازه و ابعاد غنی‌سازی ایران، اختلاف بسیار زیادی داریم.»

وی افزود: «می‌توان انتظار داشت که در زمان باقی‌مانده ایرانی‌ها تلاش کنند تا جهان را متقاعد کنند که وضعیت کنونی برنامه هسته‌ای این کشور، یا وضعیتی مشابه آن، وضعیت قابل‌قبولی است. اما اینطور نیست. چراکه اگر این وضعیت قابل قبول بود، نیازی به انجام این مذاکرات دشوار نبود.»

نماینده آمریکا در مذاکرات هسته‌ای با بیان اینکه واشنگتن تلاش می‌کند تا محدودیت‌هایی بلندمدت را بر برنامه هسته‌ای ایران اعمال کند، گفت باید اطمینان یافت که فاصله کافی برای شناسایی هرگونه تلاش ایران برای دست یافتن به تسلیحات هسته‌ای، ایجاد می‌شود.

دور تازه مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه موسوم به 1+5 (آمریکا، روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان) این هفته پیش از آغاز مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک برگزار می‌شود. طرفین سوم آذر سال گذشته بر سر برنامه مشترکی به توافق رسیدند که در آن تأکید شده است که میزان ظرفیت غنی‌سازی ایران بر اساس «نیازهای عملی» تهران مشخص می‌شود. با این وجود طرف غربی با استناد به عبارت ابداعی «زمان گریز» به کاهش توان غنی‌سازی ایران تأکید دارد.

با این وجود، شرمن در ادامه اظهارات خود، مدعی شد که طرح پیشنهادی آمریکا، «منصفانه، انعطاف‌پذیر و مبتنی بر نیازهای غیرنظامی ایران» است. وی همچنین تأکید کرد که تنها راه مناسب برای حل مسئله هسته‌ای ایران، راهکار دیپلماتیک است، چراکه این رویکرد از هر راهبرد دیگری پایدارتر خواهد بود.


خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد