اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

طلافروش ورشكسته، سارق طلافروشي همكارش بود

طلافروشي ورشكسته كه با سوء استفاده از غفلت مغازه طلافروشي همسايه خود، دسته كليد وي را ربوده و چهار كيلو و 500 گرم طلا را در اراك به سرقت برده بود،دستگير شد.


نیمه شب سوم تیرماه 93 فردی سراسیمه با مرکز فوریت های پلیس 110 شهرستان اراک تماس گرفت و با صدایی سراسیمه خبر از سرقت طلافروشی اش در یکی از خیابان های شهر اراک را داد.

با اعلام این خبر، تیمی از ماموران انتظامی کلانتری 12 و کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی در صحنه حاضر شده و مشاهده کردند درب طلافروشی قفل است و صاحب طلافروشی در جلوی درب منتظر پلیس است.

شاکی در اظهاراتش به ماموران انتظامی گفت:شب گذشته حوالی ساعت 22 درب طلافروشی را قفل کرده و به منزل رفتم و زمانی که نیمه شب بیدار شدم متوجه شدم که شلوارم روی چوب لباسی نیست و در بررسی بیشتر متوجه شدم که دسته کلید و ریموت درب مغازه در جیبم نیست که بلافاصله به مغازه مراجعه کردم و مراتب را از طریق تلفن 110 به پلیس گزارش کردم.

با توجه به اظهارات متهم و ظن طلافروش به سرقت طلاجات مغازه، درب طلافروشی توسط ماموران انتظامی باز شد و در بررسی های اولیه مشخص شد که 4 کیلو و 500 گرم طلا، یک دستگاه کیس کامپیوتر مربوط به سیستم دوربین مدار بسته و یک گوشی تلفن همراه سرقت شده است و سارق با باز کردن درب مغازه اقدام به این سرقت کرده است.

ظن کاراگاهان به همکار سابق طلافروش و احضار وی به پلیس آگاهی
در تحقیقات و بررسی های کارآگاهان مشخص شد که سارق طلافروشی ، فردی است که به محل سکونت و مغازه طلافروش کاملا آشنایی داشته و با سرقت دسته کلید و ریموت درب موفق به این سرقت شده است.

سردار "عزیز اله ملکی"، فرمانده انتظامی استان مرکزی در این باره گفت: در تحقیقاتی که حدود دو ماه طول کشید ، کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی در تحقیقاتی گسترده ، به شخصی که قبلا در روبروی مغازه مالباخته ، دارای یک باب مغازه طلافروشی بود مظنون شدند و در تحقیقاتی متوجه شدند که این فرد چندماهی قبل به علت بدهکاری ورشکسته شده است.

وی ادامه داد:در تحقیقات از این فرد، وی اذعان داشت که از سرقت طلافروشی مطلع نیست و در زمان سرقت در شهر تهران بوده و در آنجا نیز خودروی وی به سرقت رفته که موضوع به پلیس استان قم نیز اطلاع داده شده و پرونده ای نیز در آنجا در حال بررسی است.

سردار ملکی افزود: در بررسی موضوع ، کارآگاهان تحقیقات خود را شروع کردند و دریافتند در آن شب متهم چندین نوبت با مرکز فوریت های پلیس 110 شهرستان تماس گرفته و ادعای سرقت خودروی خود را مطرح کرده است که برای پیگیری پرونده و ارائه مدارک وسیله نقلیه اش هیچ گونه مراجعه ای به یگان انتظامی نداشته است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به تحقیقات فنی و تخصصی کارآگاهان تصریح کرد: با توجه به گفته های این فرد و ظن کارآگاهان به وی، تحقیقات تخصصی برای صحت گفته های وی صورت پذیرفت که مشخص شد که در زمان سرقت این فرد در شهر اراک حضور داشته و بعدا به سمت تهران حرکت کرده است.

اعتراف متهم به سرقت طلافروشی
با دلایل و مستندات کارآگاهان ،‌متهم که چاره ای جز بیان واقعیت نداشت به جرم خود اعتراف کرد و اذعان داشت: صبح روز سرقت به محل سکونت شاکی مراجعه کردم و با توجه به اینکه وی در حال ساختمان سازی بود در یک فرصت مناسب از غفلت کارگران استفاده کردم و در خرپشته ساختمان مخفی شدم و پس از تاریکی هوا و حصول اطمینان از خواب بودن شاکی به داخل منزل وی رفتم و دسته کلید و ریموت مغازه طلافروشی اش را سرقت و سریعاً به مغازه مراجعه کردم و پس از باز نمودن کرکره و درب ریموتی مغازه مدت زمانی صبر کردم تا کسی به موضوع مشکوک نشود.

وی ادامه داد: سپس وارد مغازه شده و مقداری طلاجات و اموال دیگر را برداشته و بلافاصله از محل متواری و به سمت تهران حرکت کردم و در بین مسیر اراک – قم برای گمراهی مأموران به صورت صوری با پلیس 110 تماس گرفتم و سرقت خودروی خود را گزارش کردم و فکر نمی کردم توسط پلیس دستگیر شوم .

کشف اموال سرقتی از منزل متهم
فرمانده انتظامی استان مرکزی در پایان خاطر نشان کرد:‌ در هماهنگی با دستگاه قضایی منزل متهم مورد بازرسی قرار گرفت و بخشی از طلاهای سرقت شده کشف و پیگیری برای عودت مقداری دیگر نیز که توسط مالباخته به فروش رسیده بود در حال انجام است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد