اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تثبیت ارزش دلار مهمترین مشکل بازار طلاست

سایت طلا : تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که مهمترین مشکل بازار طلا در شرایط کنونی تثبیت ارزش دلار است و پایین بودن نرخ تورم تاثیر چندانی بر افت قیمت طلا نداشته است.



به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی فوربس ، تحلیلگران اقتصادی معتقدند از زمانی که فدرال رزرو اجرای سیاست های پولی انبساطی را از اواخر سال 2008 آغاز کرد و نرخ بهره را نزدیک به صفر درصد رساند افکار عمومی آمریکا به شدت نگران افزایش نرخ تورم و کاهش ارزش واقعی درآمد و پس اندازهای خود بودند.

بر اساس این گزارش بی شک یکی از مهمترین عوامل افزایش قیمت طلا طی سال های 2008 تا 2011 میلادی اجرای سیاست های انبساطی پولی از سوی فدرال رزرو و تاثیر آن بر افت ارزش دلار بوده است.

قیمت طلا در این مدت با رشد 70 درصدی روبرو شد و اجرای محرک پولی و تزریق میلیاردها دلار نقدینگی به اقتصاد آمریکا تاثیر زیادی بر افت ارزش دلار و افزایش قیمت طلا داشته است.

ولی در سال 2013 میلادی نگرانی های بین المللی نسبت به متوقف شدن محرک پولی فدرال رزرو موجب شد تا قیمت طلا با افت 28 درصدی روبرو شود. کاهش قیمت طلا در هفته های اخیر نیز بار دیگر موجب نگرانی سرمایه گذاران بین المللی شده است.

در حالی که برخی کارشناسان اقتصادی پایین بودن نرخ تورم در آمریکا و سایر کشورهای صنعتی را عامل اصلی افت تقاضا و قیمت طلا می دانند ولی به نظر می رسد تثبیت ارزش دلار و افزایش ارزش آن در برابر ارزهای معتبر بین المللی به خصوص یورو و پوند تاثیر زیادی بر کاهش قیمت طلا داشته است./م

انتهای پیام


خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد