اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

افزایش نرخ بهره در آمریکا موجب تضعیف اقتصاد اروپا می‌شود

در حالی که اروپا قرار است شاهد یک رفراندوم حساس برای جدایی اسکاتلند از بریتانیا باشد، فدرال رزرو آمریکا این هفته احتمالا صریح تر از قبل به زمان افزایش نرخ بهره در این کشور اشاره خواهد کرد.



به گزارش رویترز، در حالی که اروپا قرار است شاهد یک رفراندوم حساس برای جدایی اسکاتلند از بریتانیا باشد، فدرال رزرو آمریکا این هفته احتمالا صریح تر از قبل به زمان افزایش نرخ بهره در این کشور اشاره خواهد کرد.

در حالی که اقتصاد آمریکا در مسیر رشد قرار گرفته است، بانک مرکزی این کشور در آستانه افزایش نرخ بهره قرار گرفته است، اقدامی که تاثیراتی ملموسی بر اقتصاد جهانی خواهد داشت. اما در حوزه یورو، بانک مرکزی اروپا دقیقا در مسیری عکس مسیر حرکت فدرال رزرو در حال حرکت است تا بتواند رشد اقتصادی و تورم را در این کشور افزایش دهد.

اما پس از بازگشت رشد به اقتصاد امریکا به مدد پول ارزان فدرال رزرو، اکنون جانت یلن رئیس این بانک باید تصمیم بگیرد که چه زمانی باید حمایت های چند ساله انجام گرفته از اقتصاد آمریکا کاهش یابد.

احتمالا در بیانیه ای که قرار است روز چهارشنبه در پایان نشست ماهیانه فدرال رزرو منتشر شود، اشارات صریح تری به زمان اولین افزایش نرخ بهره در بیش از 8 سال گذشته مشاهده خواهد شد.

پل دیلز، تحلیلگر موسسه کپیتال اکونومیکس در این باره گفت: «ما در حال ورود به مرحله ای جدید هستیم که در آن فدرال رزرو تلاش می کند سیاست های پولی خود را به حالت عادی باز گرداند. این اقدام می تواند اقتصاد جهانی را به ولوله بیاندازد.»

انتخاب زمان افزایش هزینه استقراض در بزرگترین اقتصاد جهان، که احتمالا در سال آینده میلادی صورت خواهد گرفت، یک اقدام ظریف و حساس به منظور برقرار توازن اقتصادی است.

در مقابل، بانک مرکزی اروپا اخیرا اقدام به کاهش هزینه استقراض و رساندن آن به نزدیکی سفر کرده و وعده داده است تا به رشد اقتصادی کمک کند.

برای بعضی کشورها، اقدام واشنگتن در افزایش نرخ بهره خبری خوب برای اروپا محسوب خواهد شد.

فیلیپ لین، تحلیلگر مسائل اقتصادی گفت: «این اقدام آمریکا به تضعیف یورو کمک خواهد کرد و ضعیف شدن یورو به کشورهایی نظیر ایرلند، پرتغال و اسپانیا کمک خواهد کرد تا میزان صادرات خود را افزایش دهند.»

اما برای بقیه کشورهای اروپایی، اتخاذ این دو سیاست متضاد از سوی اروپا و امریکا، معنایی جز تضعیف اقتصاد اروپا نخواهد داشت.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد