اونس طلا2394.45
مظنه16,156,000
18 گرم3,729,600
ارزش سکه36,399,468
قدیم (بهار)40,600,000
جدید (امامی)43,300,000
نیم25,850,000
ربع15,850,000

اونس طلا در هیجان نرخ بهره

83 دلار افت قیمت اونس طلا در پانزده روز کاری گذشته، باعث شده که پیش‌بینی‌های کوتاه‌مدت کاهشی باشند. در آخرین نظرسنجی کیتکو از کارشناسان بازار طلا، اکثر پاسخ‌دهندگان از کاهش بهای فلز زرد در روزهای پیش رو گفته‌اند.



بیشترین عاملی که این کارشناسان برای ادامه افت طلا ذکر کرده‌اند، دلار قوی و جدی‌تر شدن بحث افزایش نرخ‌های سود در سال 2015 میلادی است.در نظرسنجی این هفته کیتکو 24 کارشناس شرکت کرده‌اند که 5 نفر از آنها افزایش و 18 نفر کاهش قیمت‌ها را پیش‌بینی کرده‌اند. تنها یک نفر هم از مشخص نبودن روند قیمت‌ها گفته است. این کارشناسان شامل معامله‌گران شمش، بانک‌های سرمایه‌گذاری، معامله‌گران طلای آتی و تحلیلگران نمودارهای فنی هستند. کارشناسان مورد مشاوره کیتکو هفته گذشته با اختلافی اندک کاهش قیمت‌ها را پیش‌بینی کرده بودند. درهفته گذشته بهای اونس آنی طلا 41 دلار و بهای آتی آن برای تحویل در ماه دسامبر 37 دلار افت را تجربه کرد. چارلی ندوس، استراتژیست ارشد LaSalle Futures Group می‌گوید که بسته شدن قیمت طلا زیر سطح 1240 دلار برای هر اونس محرک کاهش بیشتر قیمت‌ها است. او به‌علاوه می‌گوید که قدرت دلار فشار روی طلا را حفظ کرده است. دیگر عامل فشار این باور بوده که فدرال رزرو ممکن است شروع به تغییر لحن خود درباره زمان افزایش نرخ‌های سود بکند. کمیته بازار آزاد فدرال رزرو این هفته نشستی خواهد داشت که مورد توجه بازارهای مالی از جمله بازار طلا است. ندوس می‌گوید: «من نمی‌گویم که نرخ‌های سود همین هفته بالا خواهد رفت، اما همین که در نشست آتی این مبحث مطرح شود مهم است. و این امر می‌تواند عاملی کاهشی برای قیمت طلا باشد. به‌علاوه دلار همچنان قوی است و بازارهای سهام نیز عملکرد خوبی دارند و رکوردزنی می‌کنند. تنها چیزی که می‌توانست به طلا کمک کند تورم غذا و انرژی بود که آن هم دیگر وجود ندارد.»
اما کارشناسانی که افزایش قیمت‌ها را پیش‌بینی کرده‌اند می‌گویند که رشد دلار بیش از اندازه بوده و همچنین بازار طلا به موضوعات جهانی مانند تنش‌های بین روسیه و اوکراین و همچنین جنگ داخلی عراق و سوریه بی توجه بوده است. آدریان دی، رئیس و مدیر اجرایی موسسه مدیریت داراییAdrian Day می‌گوید: «وضعیت ژئوپلیتیک شکننده است و این به طلا کمک می‌کند. این وضعیت البته به رشد دلار هم کمک می‌کند که عاملی منفی برای طلا است، اما وضعیت ژئوپلیتیک احتمالا به طلا بیشتر از دلار کمک خواهد کرد.»
درهرحال چه هوادار پیش‌بینی‌های کاهشی باشید چه هوادار پیش‌بینی‌های افزایشی، نشست دو روزه کمیته بازار آزاد بانک مرکزی ایالات‌متحده برای شما مهم خواهد بود. این نشست مهم‌ترین عامل تاثیرگذار بر بازار طلا و دیگر بازارهای مالی خواهد بود؛ چراکه توجه حاضران و ناظران بازارها به این نکته جلب خواهد شد که مقامات این نهاد در مورد سیاست پولی آینده آمریکا چه صحبت‌هایی انجام خواهند داد. مهم ترین موضوع محتمل در این نشست زمان افزایش نرخ‌های سود است، گرچه سیاست‌های دیگری نیز مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد