اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

شاخص بورس ۱۰۰ واحد دیگر ریخت

با احتساب کاهش ۱۰۰ واحدی امروز، شاخص کل بورس در ۲ روز ابتدایی این هفته ۵۴۰ واحد کاهش یافت و فشار عرضه‌ها با فرا رسیدن موعد تسویه اعتباری‌ها افزایش پیدا کرد.



شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز هم به واسطه افزایش عرضه در نمادهای بزرگ بازار از جمله پتروشیمی‌ها و بانکی‌ها 100 واحد دیگر کاهش یافت و به این ترتیب طی 2 روز معاملاتی گذشته شاخص کل 540 واحد ریخت.

براساس این گزارش، با فرا رسیدن اتمام سال مالی شرکت‌‌های کارگزاری و لزوم تسویه مشتریان اعتباری طی روزهای آینده جو روانی منفی همچنان در بازار تداوم یافت تا در کنار ابهامات موجود در صنایع که به واسطه سیاست‌گذاری های دولت ایجاده شده، روند نزولی قیمت سهام شرکت‌ها تداوم یابد.

امروز ارزش معاملات بورس تهران به 110 میلیارد تومان رسید که در برخی نمادهای بزرگ از جمله سرمایه‌گذاری غدیر، سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی معاملات عمده انجام شد.

وضعیت نزولی شاخص در معاملات امروز تالار شیشه‌ای به واسطه تأثیر منفی هلدینگ تاپیکو، فولاد مبارکه اصفهان، بانک پاسارگاد، بانک ملت، گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید، بانک صادرات، گسترش نفت و گاز پارسیان، مخابرات و ملی صنایع مس ایران رقم خورد.

به عقیده بسیاری از کارشناسان وجود ابهام در صنایع بزرگ همچون پتروشیمی، پالایشی و سنگ آهن در کنار کاهش قیمت‌های جهانی برخی محصولات موجب تشدید روند نزولی شاخص شد.

ارزش معاملات فرابورس برای دومین بار طی ماه‌جاری به بیش از ارزش معاملات بورس تهران رسید به طوری که بیش از 245 میلیون برگ سهم در فرابورس داد و ستد شده است.

در این بازار پتروشیمی مارون، ذوب‌آهن اصفهان، پتروشیمی زاکراس و هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه موجب افت 5 واحدی شاخص فرابورس شدند.

در بازار منفی بورس و فرابورس اوراق تسهیلات خرید مسکن همچنان روند صعودی داشته و برخی سررسید‌ها از جمله بهمن 92، بهمن 91 و شهریور 92 به مرز 100 هزار تومان هم رسیدند.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد