اونس طلا2232.37
مظنه14,406,000
18 گرم3,325,600
ارزش سکه32,456,718
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

پیش‌بینی قیمت جهانی طلا کاهشی است

افزایش ارزش دلار در حال تقویت این پیش بینی در سطح بازارهای آسیایی است قیمت طلا که در هفته گذشته به پایین ترین رقم در بیش از ۷ ماه گذشته رسید، کاهش بیشتری را تجربه خواهد کرد.


به گزارش وال استریت ژورنال، افزایش ارزش دلار در حال تقویت این پیش بینی در سطح بازارهای آسیایی است که قیمت طلا که در هفته گذشته به پایین ترین رقم در بیش از 7 ماه گذشته رسید، کاهش بیشتری را تجربه خواهد کرد.

این موضوع تاثیرات افزایشی ناشی از پیش بینی رشد تقاضای چین و هند در طول برگزاری جشن ها و مراسم عروسی پایان سال را خنثی کرده است.

رابطه قیمت طلا و ارزش دلار معمولا رابطه ای معکوس است، زیرا افزایش ارزش دلار سرمایه گذاران را متقاعد می سازد تا پول های خود را به بازارهای سرمایه انتقال دهند. در مقابل، کاهش ارزش دلار یا افزایش تنش های ژئوپلتیک معمولا سرمایه گذاران را به سمت بازار کم ریسک طلا سوق می دهد.

در هفته های اخیر، هر دو فاکتور به ضرر طلا عمل کرده اند. یعنی ارزش دلار به شدت افزایش پیدا کرده است و سرمایه گذاران احتمال بسیار کمی می دهند که تنش های سیاسی در خاورمیانه و اوکراین شدت بگیرد.

هرگونه کاهش شدید قیمت ها معمولا موجب به صحنه آمدن افرادی می شود که تمایل به خرید با قیمت پایین را دارند و در نتیجه قیمت ها مجددا افزایش می یابد. اما این بار، سرمایه گذاران در چین و هند که مجموعا بیش از 70 درصد تقاضای جهانی برای طلا را تشکیل می دهند، محتاطانه تر عمل می کنند. نگرانی هایی در مورد احتمال افزایش زودهنگام نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا وجود دارد و این آنها را از خرید باز می دارد.

والاس ای جی، رئیس یک شرکت تجاری فعال در زمینه فلزات گرانبها در شانگهای گفت: «قوی شدن دلار موجب بهبود عملکرد بازار بورس می شود.

بازار طلا در حال حاضر چندان جذاب به نظر نمی رسد. ما هیچ تقاضایی برای سرمایه گذاری در طلا و نقره را در چین شاهد نیستیم.»

وی افزود، سرمایه گذاران در چین، به عنوان بزرگترین مصرف کننده طلای جهان، سال گذشته به طور مساوی در بازار طلا و سهام سرمایه گذاری کرده اند، اما چشم انداز منفی بازار طلا در حال تشویق آنها به انتقال حجم بیشتری از پول هایشان به سمت بازار سهام و سایر بازارهاست.

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد