اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

نشست فدرال رزرو آمریکا،مهمترین عامل موثر بر بهای طلا در هفته جاری

سایت طلا : تحلیلگران ارشد اقتصادی کیتکو نیوز اعلام کردند برگزاری نشست کمیته بازار آزاد فدرال رزرو آمریکا در روزهای 16 و 17 سپتامبر مهمترین عامل موثر بر قیمت طلا در هفته جاری خواهد بود.


به گزارش سایت طلا به نقل از کیتکو نیوز، در حالی که ادامه روند صعودی ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر بین المللی فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کرده و موجب کاهش 2.8 درصدی قیمت این فلز زرد در هفته گذشته شده به نظر می رسد برگزاری نشست آتی فدرال رزرو تاثیر زیادی بر روند نوسانات قیمت طلا در روزهای آینده خواهد داشت.

نشست فدرال رزرو آمریکا روز چهارشنبه به پایان خواهد رسید و سرمایه گذاران بین المللی منتظر انتشار بیانیه نهایی این نشست هستند.

روبین بیهار تحلیلگر ارشد بانک سوسایت جنرال فرانسه تاکید کرد که سرمایه گذاران بین المللی منتظر افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو زودتر از موعد هستند و این مساله موجب افزایش ارزش دلار و کاهش قیمت طلا شده است.

بر اساس این گزارش وی تصریح کرد: به نظر من فدرال رزرو برای نخستین بار از سال 2006 میلادی نرخ بهره را در ژوئن 2015 میلادی افزایش خواهد داد.

باب هابرکورن تحلیلگر موسسه آر جی او فیوچرز نیز تاکید کرد: به نظر می رسد قیمت طلا در ماه های آینده نیز تحت تاثیر فشار ناشی از افزایش ارزش دلار و نرخ بهره بانکی آمریکا با کاهش بیشتری روبرو خواهد شد.

وی افزود: فکر نمی کنم فدرال رزرو آمریکا تا پایان امسال نرخ بهره را افزایش دهد ولی گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره در آمریکا فشار سنگینی را بر بازار طلا وارد کرده است.

وی بر این باور است که سطح حمایتی طلا در شرایط کنونی قیمت 1220 دلاری خواهد بود و اگر این سطح شکسته شود قیمت این فلز زرد به زودی به مرز 1200 دلار خواهد رسید.

این در شرایطی است که تنش های سیاسی بین المللی نیز تا حد زیادی از بین رفته و اوضاع در شرق اوکراین نسبتا آرام شده است. آمریکا نیز تلاش زیادی را آغاز کرده است تا ائتلاف بین المللی را برای مقابله با داعش در عراق و سوریه تشکیل دهد.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا نیز برای نخستین بار دستور حمله هوایی به داعش در خاک سوریه را صادر کرده است./م


انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد