هیجانی که نقره ایجاد میکند

بازار فروش نقره بسیار داغ است. طبق بررسی National Jeweler/Nielsen، اکثر خرده فروشان طلا و جواهر اذعان داشته اند که فروش جواهرات نقره از سال 2011 تا 2012 افزایش یافته و میانگین این افزایش 19% بود.

آموزشگاه گوهرشناسی و گوهرتراشی آرگو


بازار فروش نقره بسیار داغ است. طبق بررسی National Jeweler/Nielsen، اکثر خرده فروشان طلا و جواهر اذعان داشته اند که فروش جواهرات نقره از سال 2011 تا 2012 افزایش یافته و میانگین این افزایش 19% بود.
طبق گزارش JCK ،چاپ نوامبر 2012، یکی از دلایل فروش در حال افزایش نقره این است که این فلز نگاه مردان را به خود جلب میکند. آنها تمایل زیادی برای دکمه سردست های نقره، گیره پول دارند. این فلز مقرون به صرفه تر از طلا و پلاتین میباشد که همین موضوع نیز برای مصرف کنندگان جاذبه دارد.اما این تنها قابل تهیه بودن نقره نیست که موجبات محبوبیت این فلز را فراهم کرده است. به عنوان یکی از سه فلز اصیل (طلا، پلاتین و نقره) نقره دارای اعتبار میباشد. درضمن نقره سفیدترین و درخشان ترین فلز در بین تمام فلزات است که به آن درخشش بی بدیلی می بخشد.
فلزکاران، نقره را به دلیل ویژگیهای عالی کار با آنها، دوست دارند: نقره قابل انعطاف است، به راحتی خم شده و به اشکال جدید تبدیل میشود و در آن موقعیت باقی می ماند. این فلز بسیار هم قوی بوده و می تواند ضربات و کوبش هایی که با استفاده مکرر بوجود می آید را تحمل کند.
بیشترین نقره در مکزیک (Mexico) ، پرو (Peru ) ، چین (China) و شیلی (Chile) استخراج می گردد. آلیاژها باید حداقل 92.5% نقره خالص داشته باشند تا در ایالات متحده "نقره" نامیده شوند. معمولاآلیاژ دیگر مس است. طراحان معاصر مانند دیوید یورمان (DavidYurman) و مایکلگود (MichaelGood) به آزمایش این فلز ادامه دادند که به ایجاد طرح های جدید منجر شده است. بنابراین با وجود این که نقره منشأ تاریخی دارد-این فلز جزو مواد بکار رفته در نشانهای سلطنتی پرویی(Peruvian) و تاجهای پادشاهی ادواردی (Edwardian) است- هنوز هم یک فلز بسیار مدرن می باشد. این فلز در طول دوران ویکتوریایی با ارزش تر از پلاتین بود و فلز انتخابی برای ساخت تاج پادشاهی برای اشراف محسوب می شد. قابل ذکر است که نقره استرلینگ به طور فزاینده ای درجواهرات استفاده می شود.



نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
اخبار سایر رسانه ها