اونس طلا2316.59
مظنه15,226,000
18 گرم3,514,900
ارزش سکه34,304,178
قدیم (بهار)39,300,000
جدید (امامی)41,950,000
نیم25,000,000
ربع15,000,000

سیف:نرخ تورم حتما به کمتر از 20 درصد مي رسد

رئیس بانک مرکزی تاکید کرد : یکی از جهت گیری های مثبت دولت یازدهم ایجاد انضباط در بخش پولی و بانکی است و نرخ تورم تا پایان سال حتما به کمتر از 20 درصد خواهد رسید.



ولی اله سیف در حاشیه همایش بانکداری اسلامی در جمع خبرنگاران گفت : این انضباط دستاوردهای خوبی در یک سال اخیر داشته است که پیش بینی می کنیم استمرار یابد.

وی افزود: نرخ تورم سالانه در پایان مرداد به 23 و دو دهم درصد رسید و نرخ تورم نقطه به نقطه که خرداد 92 بالاتر از 45 درصد بود ، هم اکنون به 14،7 درصد رسیده است و حتما نرخ تورم در پایان سال جاری به کمتر از 20 درصد
می رسد.

سیف اظهار داشت : بانک مرکزی بر همه بانک ها نظارت دارد و طبقه بندی می کند که برخی بانک ها به شدت منضبط هستند و برخی هم تخلفاتی دارند که برخورد می شود.

وی تاکید کرد : همه بانک ها زیر نظارت بانک مرکزی هستند اما برخی موسسات اعتباری غیرمجاز هم داریم که هنوز مجوزی نگرفته اند که آنها هم در شرف ایجاد انضباط هستند و برآورد می شود حدود 20 تا 25 درصد فعالیت پول کشور در موسساتی باشد که خارج از نظارت بانک مرکزی هستند اما بانک مرکزی به سرعت این محدوده ها را تحت پوشش قرار می دهد ، برخی را منحل می کند و برخی هم اگر بتوانند خودشان را با ضوابط بانک مرکزی تطبیق دهند ، ممکن است مجوز بگیرند و در آن صورت زیر کنترل و نظارت خواهند بود.

وی تصریح کرد : همایش فضایی برای بیان انتقادها و ابراز نظرهاست و هر انتقادی هم که وارد باشد حتما اصلاح می شود.

سیف گفت : بانک ها طبق ضوابط فعالیت می کنند و ذینفعان متعددی دارند و باید برای حفظ منافع سپرده گذران و وصول مطالبات تلاش کنند.

وی افزود : دادگاه هم طبق قانون حکم می دهد و وصول مطالبات بر اساس قرارداد است و اگر اجحاف و از ناآگاهی مشتریان سوء استفاده کند ، حتما برخورد خواهد شد.

سیف همچنین گفت : ‌پرداخت تسهیلات در بافت های فرسوده متوقف نشده است و نظام بانکی در چارچوب ضوابط و متناسب با منابعی که دارد ، تسهیلات می دهد و بخشی از تسهیلات بانکی همواره در حوزه مسکن و ساخت و ساز است که بنا بر بازدهی که بانک احساس می کند ، تسهیلات می دهد.

رئیس بانک مرکزی درباره موضوع وام 80 میلیون تومانی مسکن هم گفت : براساس توافق بانک مرکزی و وزارت راه و شهرسازی قرار شد ، اجازه داده شود بانک ها صندوق هایی برای جذب پس اندازهای مردمی تشکیل دهند و از منابع صندوق، تسهیلات داده شود.

وی افزود : هدف ما این است که این تسهیلات سهم بیشتری از ملک را تشکیل دهد که دوستان در وزارت راه و شهرسازی فکر می کنند می تواند تا 80 میلیون تومان را شامل شود اما هنوز کارشناسی نهایی نشده است که پس از بررسی و نتیجه گیری ، ابلاغ می شود و مورد به مورد عمل خواهد شد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد