تراش فست چگونه صورت می گیرد؟

اکنون که با اصول و قواعد تراش فست آشنا شدید، شما را با یک نوع بسیار معروف و پرکاربرد تراش مهندسی آشنا می سازیم. نام این نوع تراش، برلیان نام دارد.

آموزشگاه گوهرشناسی و گوهرتراشی آرگو

اکنون که با اصول و قواعد تراش فست آشنا شدید، شما را با یک نوع بسیار معروف و پرکاربرد تراش مهندسی آشنا می سازیم. نام این نوع تراش، برلیان نام دارد.
در ابتدا سنگ را به دقت بررسی کنید تا مطمئن شوید هیچ گونه ترک و یا شکافی در آن به چشم نمی خورد. سپس گوهر را به یک میل داپ متصل کرده و آنرا در دستگاه فست بگذارید. داپ میتواند در طول تراش، آزادانه از سمتی به سمت دیگر برود و شما حتی میتوانید آن را به منظور بررسی، بلند کنید.
تراش پاویلیون (pavilion)
یک صفحه تراش زبر روی دستگاه بگذارید. سرعت را روی متوسط قرار داده و شیر آب را باز کنید. کل صفحه را کاملا مرطوب نمایید و در صورت لزوم، آب را با انگشتانتان پخش کنید. اکنون به دستورالعمل ها نگاه کنید. در تصویر مشخص است که 8 پاویلیون وجود دارد که زاویه های اصلی شان در زاویه 42 درجه تراش خورده اند. زاویه دستگاهتان را روی 42 درجه تنظیم نمایید. آنها در تنظیمات شاخص 96، 12، 24، 36، 48، 60، 72و84 درجه تراش میخورند. برای اولین زاویه (فست)، شاخص را روی دستگاهتان بر 96 تنظیم کنید. ارتفاع را طوری تنظیم نمایید که سنگ فقط صفحه (چرخ گردان) را لمس کند.
سپس آب و دستگاه را روشن کنید. به آرامی سنگ را به صفحه نزدیک کرده و آن را در سراسر سطح، جلو و عقب ببرید. تنها به اندازه ای اعمال فشار کنید که برای نگه داشتن سنگ در تماس با سطح تراش، کافی باشد. هنگامی که اولین فست (زاویه) تان تراش خورد، سنگ را به طرف تنظیمات شاخص مقابل یعنی 48 درجه بچرخانید. این پروسه تراش را آنقدر ادامه دهید تا فست به عمق انتخابی و بطور کامل تراش بخورد. حالا به سنگتان نگاه کنید. آیا دو فستی که تراشیده اید در مرکز به هم رسیده اند؟ اگر رسیده اند، به این معنی است که شما دستگاه را بیش از اندازه عمیق تنظیم کرده اید. شکل صحیح در ابتدا این است که فستی که بر روی سنگ راف خود انجام داده اید در انتها به هم نرسند. سر را کمی پائین بیاورید و هر دو فست را دوباره بتراشید. این پروسه پائین آوردن سر و تراش مجدد فست ها را تکرار کنید تا زمانی که در مرکز به هم برسند. زمانی که عمق کارتان را به درستی تنظیم کردید، باقیمانده زوایای اصلی پاویلیون را روی تنظیمات شاخص 12، 24، 36، 60، 72 و 84 بتراشید. اگرمتوجه شدید که یکی از این زوایا به مرکز نمیرسد، یا یک منطقه تراش نخورده سطحی در خود دارد، دوباره سنگ را پائین بیاورید. تمامی زوایای اصلی را در این عمق بتراشید.

نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
اخبار سایر رسانه ها