اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

سکه بر مدار صعودی یا نزولی؟

سایت طلا: بازار سکه در هفته گذشته با گامهای افزایشی ارزش سکه ها را بالا برد که در این میان ربع و سکه 1 گرمی با تقاضای بیشتری روبرو شدند.


به گزارش سایت طلا، بازار سکه که این روزها تبعیتش از بازار ارز بیشتر است تا اونس جهانی، در روز گذشته علی رغم افت اونس جهانی با دستمایه قرار دادن روند دلار شاهد افزایش سکه های طلایی و عبور سکه تمام بهار آزادی از سطح 950 هزار تومان بود.

امروز نیز سکه های طلایی با آرامش اونس و همزمان با افت ارزش دلار در بازار ارز رو به کاهش نهاد و با 1500 تومان افت به 948 هزار تومان رسید.

اما در بررسی یک هفته گذشته این بازار روندی افزایشی را شاهد هستیم. هفته ی گذشته نیز در حالی برای بازار سکه کلید خورد که رشد 19 تومانی دلار بازار سکه را به تحرک واداشت و بازار بعد از دو هفته ی کاهشی شاهد تقویت سکه ها و بهای 941 هزار تومانی سکه بهار آزادی در روز یکشنبه بود.
در پایان معاملات این روز ارزش هر نیم سکه به 472 هزار تومان و هر ربع و سکه 1 گرمی به 260 و 168 هزار تومان رسید.

در روز دوشنبه بازار سکه در مقابل کاهش نسبی اونس از یک طرف و رشد 4 تومانی دلار از طرفی دیگر واکنشی خنثی اختیار کرد و تنها بهای ربع سکه را به دلیل افزایش تقاضا 2 هزار تومان تقویت کرد.

نوسان افزایشی اونس و دلار داخل در روز سه شنبه زمینه ای شد تا بازار سکه ارزش سکه های طلاییش را بالا ببرد که البته ربع سکه رشد بیشتری را شاهد بود و فعالان علت آن را در کنار دو عامل اونس و دلار، رشد تقاضا عنوان کردند.

این گزارش می افزاید، بازار سکه روز چهارشنبه را با ثبات نسبی سپری و در روز پنج شنبه در کنار رشد دو متغییر اونس و دلار ارزش سکه هایش را تقویت کرد و قیمت سکه بهار آزادی با رشد 6 هزار تومانی به 948 هزار و 500 تومان رسید.

هفته ی اول شهریور ماه با رشد 11 هزار و 300 تومانی سکه بهار آزادی به پایان رسید که این امر فعالان این بازار را به بازگشت رونق و رشد سکه های طلایی امیدوار کرد.

سایر سکه ها در غروب روز پنج شنبه در هر نیم و ربع سکه بر بهای 475 و 268 هزار تومان و سکه 1 گرمی بر نرخ 170 هزار تومان قرار گرفتند.

روند بازار سکه در هفته گذشته در کنار تأثیر پذیری از قیمت اونس جهانی بسته به سمت و سوی بهای دلار افزایشی و با تقویت سکه ها به پایان رسید که البته با توجه به افزایش تقاضا و رونق معالات افزایش بیشتر سکه ها در هفته ی جاری انتظار میرود. هر چند این بازار تاحدودی غیر قابل پیش بینی شده است.
حال باید منتظر روزهای آتی هفته جاری ماند و دید که سکه به کدام سو می رود./ج



انتهای پیام



خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد