اونس طلا2370.78
مظنه16,366,000
18 گرم3,778,100
ارزش سکه36,872,598
قدیم (بهار)40,700,000
جدید (امامی)44,200,000
نیم25,950,000
ربع15,950,000

عوامل موثر بر قیمت جهانی طلا در هفته جاری

سایت طلا : تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که نشست بانک مرکزی اروپا، تنش های سیاسی بین المللی و انتشار آمارهای اقتصادی آمریکا مهمترین عوامل موثر بر قیمت طلا در هفته آینده خواهد بود.



به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز ، تحلیلگران اقتصادی اعلام کردند: اخبار اقتصادی مربوط به آمریکا برگزاری نشست بانک مرکزی اروپا و همچنین تنش های سیاسی بین المللی به خصوص اوضاع اوکراین و روسیه مهمترین و بیشترین تاثیر را بر قیمت جهانی طلا در روزهای آینده خواهد داشت.

بر اساس این گزارش قیمت طلا روز گذشته با کاهش روبرو شد و به کمتر از 1290 دلار در هر اونس رسیده است. قیمت طلا در هفته ای که گذشت با رشد 0.8 درصدی روبرو شده است.

در نظرسنجی کیتکو نیوز نیز کارشناسان اقتصادی نسبت به روند تحولات قیمت طلا در هفته آینده اختلاف نظر داشته اند. نشست مقام های بانک مرکزی اروپا قرار است پنج شنبه آینده برگزار شود. آمارهای مربوط به مدعیان دریافت بیمه بیکاری در آمریکا نیز روز جمعه آینده منتشر می شود.

کاهش شدید نرخ تورم منطقه یورو نیز بار دیگر موجب نگرانی های تازه ای نسبت به اوضاع اقتصادی کشورهای اروپایی شده است. بهبود اوضاع اقتصادی آمریکا نیز احتمال افزایش نرخ بهره این کشور را بیشتر کرده و این مساله فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کرده است.

تحلیلگران اقتصادی موسسه نومورا نیز پیش بینی کردند: بانک مرکزی اروپا در نشست آتی خود نرخ بهره را 0.1 درصد کاهش خواهد داد. البته مقام های بانک مرکزی اروپا همواره بر امادگی خود برای اجرای سیاست های انبساطی پولی بیشتر تاکید کرده اند. بازارهای جهانی منتظر برگزاری این نشست خواهد بود.

اگر بانک مرکزی اروپا نرخ بهره را کاهش دهد این مساله به ضرر ارزش یورو و قیمت جهانی طلا خواهد بود. اگر تعداد بیکاران آمریکایی که متقاضی دریافت بیمه بیکاری هستند نیز طی هفته گذشته با افزایش روبرو شده باشد این مساله به معنای تضعیف وضعیت بازار اشتغال آمریکا خواهد بود و نگرانی ها نسبت به افزایش نرخ بهره این کشور تا حدی کاهش خواهد یافت.

ادامه تنش های سیاسی بین المللی به خصوص اوضاع اوکراین و روسیه نیز می تواند عامل مهم تاثیر گذاری بر روند تحولات قیمت طلا در روزهای آینده باشد. شورای اروپا قصد دارد در نشست آتی خود در خصوص اعمال تحریم های اقتصادی جدید علیه روسیه رایزنی و مشورت کند./م

انتهای پیام

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد