اونس طلا2154.4
مظنه14,186,000
18 گرم3,274,800
ارزش سکه31,961,058
قدیم (بهار)36,000,000
جدید (امامی)38,750,000
نیم23,150,000
ربع14,400,000

نشانه های صعود در حوزه طلایی

سایت طلا: قیمت طلا در هفته گذشته برخلاف انتظارها با خیزش همراه شد تا با افزایش تمایل به خرید طلا به عنوان سرمایه ای امن، نوید تداوم روند افزایشی را در روزهای آینده بدهد.



به گزارش سایت طلا، هفته منتهی به 31 مرداد ماه با سقوط 24 دلاری اونس پیش بینی کارشناسان را برای هفته گذشته به سمت کاهش قیمتها سوق داد و آنها افزایش فشار روی قیمت طلا را تحت تأثیر عواملی همچون ادامه احیای اقتصادی آمریکا و نشانه های احتمال افزایش نرخ بهره بانکی در کنار ادامه تقویت دلار محتمل دانستند.

اما نگرانی های بین المللی نسبت به بحران شرق اوکراین و تشدید تنش در روابط کیف و مسکو موجب شد تا سرمایه گذاران باردیگر به بازار طلا روی آورند و هفته ای صعودی با رشد بیش از 6 دلاری اونس رقم بخورد.

روز شنبه گذشته در حالی برای بازار طلای تهران آغاز شد که افزایش دلار در کنار کاهش اونس جهانی به رشد 1 هزار تومانی هر مثقال طلای 17 عیار ختم شد و ارزش این فلز زرد رنگ به 416 هزار تومان رسید که تداوم افزایش دلار در روز یکشنبه 2 هزار تومان دیگر به این فلز افزود.

این گزارش حاکیست، بازار طلا روز دوشنبه را در پی سقوط یورو به پایین ترین حد در یک سال گذشته با افت قیمتها آغاز کرد.
رئیس بانک مرکزی اروپا اعلام کرد که در صورت کاهش بیشتر تورم در اتحادیه اروپا آماده انجام اقدامات بیشتر است که این امر انتظار فعالان را در مورد اجرای سیاست تسهیل کمی افزایش داد.

بازار طلای تهران در روز دوشنبه در واکنش به کاهش اونس جهانی و رشد نسبی دلار ارزش فلزات طلایی را ثابت نگه داشت که در روز سه شنبه نوسانات دلار و رشد 1 درصدی اونس ارزش هر مثقال طلای 17 عیار 1500 تومان بالا برد و با بهای 419 هزار و 500 تومان به مشتریان عرضه شد.

در روز سه شنبه رشد دلار متوقف شد که این امر زمینه ی افزایش طلای جهانی را فراهم کرد.
رکود در اقتصاد اروپا باعث افزایش خرید طلا به عنوان سرمایه ای امن شد اما بازارهای جهانی شاهد افزایش قیمت ها در زیر سطح 1300 دلار بود که این امر نشان دهنده توجه بازار به وضعیت خوب اقتصاد آمریکا و بازارهای سهام است.

گزارش سایت طلا حاکیست، قیمت جهانی طلا در روز پنج شنبه تحت تأثیر افزایش ارزش یورو در برابر دلار و تنش های سیاسی در روابط روسیه و اوکراین با افزایش روبرو شد که در روز جمعه با تداوم ضعف یورو تاحدودی به عقب نشست اما با بسته شدن اونس بر 1288 دلار و 20 سنت، طلای جهانی در هفته ی قبل رشد 6 دلار و 40 سنتی را تجربه کرد.
تنش در روابط روسیه و اوکراین باردیگر تشدید شد و اوکراین روسیه را به تجاوز نظامی جدیدی در شرق این کشور متهم کرد.

بازار طلای تهران در آخرین روز هفته با بهره گیری از روند روبه رشد اونس و دلار داخل ارزش هر گرم طلای 18 عیار را به 97 هزار و 72 تومان رساند.

گفتنی است، برخی از کارشناسان اقتصادی با تکیه بر تنش های سیاسی بین المللی روند طلا را افزایشی پیش بینی می کنند و معتقد هستند سطح مقاومتی طلا در شرایط کنونی 1300 دلار خواهد بود که در صورت شکسته شدن آن قیمت طلا در کوتاه مدت افزایش بیشتری را شاهد خواهد بود.

اما سرمایه گذاری در بازار طلا که در هاله ای از ابهام قرار دارد و بعضی اوقات برخلاف پیش بینی کارشناسان مسیرش را تعیین می کند نیازمند تأمل و رصد دقیق تری است./ج


انتهای پیام



سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد