اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

«آتی سکه» با نوسان دست و پنجه نرم می‌کند

عصر روز سه‌شنبه با پایان یافتن جلسه معاملات آتی، شاخص اعتماد مصرف‌کننده در آمریکا منتشر شد و با افزایش 1/2درصدی خود، طلای جهانی را تا 1283 دلار کاهش داد.




خبر اجرای سیاست محرک پولی بیشتر، توسط بانک مرکزی اروپا سبب افزایش ارزش دلار و شاخص سهام بازار‌های مالی شد که توانست اونس را در انتهای هفته گذشته تا مرز هزار و 270 دلار پایین آورد. از‌سوی دیگر؛ رویدادهای ژئوپلیتیک همچنان مورد توجه سرمایه‌گذاران هست، ولی قدرت کافی برای تکان دادن بازار نداشته و توافق برای آتش‌بس بلند‌مدت در غزه و متوقف شدن درگیری‌ها در این منطقه سبب کاهش نگرانی‌های بین‌المللی شده است؛ اما از سوی دیگر دیدار رهبران اوکراین- روسیه برای پایان دادن به درگیری‌ها در شرق اوکراین نیز دیروز بدون دستیابی به پیشرفت قابل توجهی پایان یافت.

نـشست بعدی مذاکرات ژنو با حضور وزیر خارجه کشورمان و کاترین اشتون، مسوول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در حالی 10 شهریور ماه در ژنو برگزار خواهد شد که موعد پرداخت قسط دوم از دارایی‌های بلوکه شده نفتی ایران سوم شهریور ماه بوده و هنوز خبری از پرداخت آن منتشر نشده است. دیروز همچنین بازار تهران نرخ آزاد دلار را سه هزار و 126 تومان و برای سکه تمام طرح جدید 944 هزار تومان تعیین کرد. بانک مرکزی نیز با افزایش نرخ مبادله‌ای دلار، آن را به2660 تومان رساند.

دیروز در بازار آتی نیز همچون روزهای گذشته جو فروش بر معاملات حاکم بود و به رغم افزایش بهای اونس تا محدوده هزار و 290 دلار در روز سه‌شنبه همگام با افزایش دلار بازار آزاد تا سطح 3 هزار و 133 تومان، شاهد افزایش چشمگیر قیمت‌ها نبودیم.

روز گذشته همچنین قیمت‌های بازگشایی تمام سررسید‌ها با افت قیمت اونس، پایین‌تر از روز ماقبل قرار داشت. مجموع حجم معاملاتی تا ساعت 13 روز چهارشنبه به 307 قرارداد رسید که نسبت به روز سه‌شنبه همین ساعت کاهش چشمگیری یافته بود.
همچنین نوسان قیمتی سررسیدهای مختلف هم نسبت به همین ساعت در روز ماقبل کمتر بود و در دورترین سررسید به 25 هزار ریال رسید.



*مریم بیک محمدی تحلیلگر بازار آتی
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد