اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

آیا تقاضای طلای آسیا واقعا کاهش یافته است؟

سایت طلا : درحالی که رسانه های خبری مختلف با انتشار گزارشهایی از کاهش تقاضای طلا در آسیا بخصوص بازارهای چین و هند خبر می دهند و این مساله را یکی از عوامل اصلی کاهش قیمت طلا ارزیابی کردند به نظر می رسد واقعیت چیز دیگری باشد.



به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی ماین وب، به نظر می رسد تقاضا و واردات طلای چین و هند بر خلاف ادعای مطرح شده در رسانه های خبری جهان با کاهش روبرو نشده است. واردات طلای چین از هنگ کنگ طی ماه های اخیر با افت شدیدی روبرو شده است.

بر اساس این گزارش رویترز اعلام کرده است که خالص صادرات طلای هنگ کنگ به چین در ماه جولای به کمترین حد خود از ژوئن 2011 میلادی رسیده است.

ولی واقعیت این است که هنگ کنگ تنها یکی از مبادی ورودی طلا به بازار چین به شمار می رود که آمار رسمی مربوط به آن از سوی منابع رسمی منتشر می شود.

چین بخش زیادی از طلای مورد نیاز خود را از طریق شانگهای و پکن تامین می کند که آمار روشن و دقیقی در این خصوص وجود ندارد.

یک تحلیلگر ارشد اقتصادی که به دقت وضعیت بازار طلای چین را دنبال می کند بر این باور است که تقاضای طلای چین از ابتدای امسال تا اول اوت به بیش از 1094 تن رسیده و چین در این مدت بیش از 688 تن طلا وارد کرده است. به نظر می رسد کل واردات طلای چین امسال به بیش از 1170 تن خواهد رسید.

در خصوص بازار طلای هند نیز پیش بینی می شود با توجه به در پیش بودن فصل جشن های سراسری و برداشت محصولات کشاورزی تقاضای طلا در این کشور با رشد چشمگیری روبرو شود.

گرچه به نظر می رسد تقاضای طلا در چین و هند دو بازار بزرگ جهان طی سال 2014 با افت نسبی روبرو شود ولی کاهش تقاضا و واردات به آن حدی نیست که در رسانه های خبری بزرگنمایی شده است.

مهمترین عاملی که می تواند تا پایان امسال بر افزایش قیمت طلا موثر باشد تنش های سیاسی بین المللی است. اگر تنش در روابط اوکراین و روسیه تشدید شود و غرب تحریم های بیشتری را علیه مسکو اعمال کند این مساله بی شک بر افزایش تقاضا و قیمت طلا در ماه های آینده موثر خواهد بود./م

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد