اونس طلا2155.59
مظنه14,126,000
18 گرم3,261,000
ارزش سکه31,825,878
قدیم (بهار)36,000,000
جدید (امامی)38,750,000
نیم23,150,000
ربع14,500,000

عوامل رکود بورس اعلام شد

مدیر عامل یک شرکت کارگزاری به عوامل رکود بورس اشاره کرد و گفت:اولین راهکار برای بهبود اوضاع این است که باید بانک مرکزی بانکها را به پرداخت سود 23 درصد مکلف کند تا پول به سمت بازار پول جذب شود.




علیرضا قنبرعباسی- مدیر عامل کارگزاری بانک خاورمیانه- عوامل رکود بورس را مورد توجه قرار داد و گفت:در حال حاضر بورس تهران در حالت انتظار قرار داشته و در انتظار آینده مذاکرات هسته‌ای و سیاست اقتصادی دولت است، بنابراین تا زمانی که بورس در حالت انتظار قرار دارد نقدینگی جدید وارد این بازار نمی شود علاوه بر اینکه دولت قصد دارد تورم را کنترل کند و نمی خواهد که قیمت ها از این میزان بالاتر رود.

این فعال بازار سرمایه اضافه کرد:از سوی دیگر مشکل نقدینگی در صنایع وجود دارد و اگر مشکلات صنعت و تولید برطرف شده و صنایع بتوانند سودآور شوند، بازار سرمایه نیز به تبع آن رونق می گیرد.

به گفته ی این فعال بازار سرمایه، اولین راه حلی که می تواند مشکل فعلی بازار سرمایه را برطرف کند این است که بانک مرکزی بانکها را به پرداخت سود 23 درصدی مکلف کند زیرا پرداخت سودهای بیشتر از این میزان توسط برخی بانکها موجب می شود تا سرمایه از بازار بورس خارج شده و به سمت بازار پول جذب شود.

وی تصریح کرد:بنابراین برای جذب سرمایه از بازار پول به سمت بورس باید جلوی پرداخت سودهای بالای 23 درصد گرفته شده و بانک مرکزی بانکها را مکلف کند تا سودهای کمتری پرداخت کنند.

قنبرعباسی به بسته خروج از رکود اشاره کرد و گفت:در این بسته پیشنهادهای مناسبی برای بهبود اوضاع بازار سرمایه ارائه شده است اما نحوه ی عملیاتی شدن آن مهم است بنابراین باید منتظر ماند و دید که راهکارهای ارائه شده در این بسته تا چه حد عملیاتی می شوند.


خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد