تکنیک انجام تراش کابوشن

در این مقاله تصمیم داریم تکنیک شکل دهی یک سنگ قیمتی به صورت بیضی (oval) را معرفی کنیم.

آموزشگاه گوهرتراشی و گوهرشناسی آرگو

تراش بیضی شایع ترین شکل برای تراش کابوشن می باشد. ابتدا سنگ قیمتی خود را به تکه ای کوچک توسط اره مخصوص این کار، برش دهید. با قرار دادن یک قالب روی قطعه، کار خود را ادامه دهید.

اگر مواد شما رنگ یکدستی دارد ، فقط به دنبال بزرگترین قطعه ای باشید که می توانید بتراشید. اما اگر الگوی خاصی دارد، به دنبال شکل و اندازه ای باشید که بیشترین جذابیت بصری را دارد.

همیشه لازم نیست از الگو استفاده کنیم. بعضی از سنگ های با ارزش، به ویژه اُپال، معمولا به منظور حفظ حداکثر وزن خود بدون قالب تراش می خورند. وقتی منطقه مورد نظرتان را انتخاب کردید، آن را برای تراش علامت بزنید. برای این کار یک قلم آلومینیوم ایده آل است. این قلم ها علامتی برجای می گذارند که مثل اثر مداد به راحتی از بین نمی رود.

از طرف دیگر، بسیاری از سنگ های قیمتی هم جوهر مایع را به خود جذب می کنند. اکنون که طرح اولیه کابوشن خود را ریخته اید ، آن را اره کنید و مواد اضافی را تا حد ممکن بتراشید. تا زمانی که به این فرآیند عادت کنید، بهتر است با کمک قلم آلومینیوم و یک خط کش، خطوط راهنما را بکشید. در مقاله آینده روش انجام تراش کابوشن به شکل بیضی را به شما آموزش می دهیم.

نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
اخبار سایر رسانه ها