اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

‌کمتر از 10 درصد طلای موجود در فروشگاه‌ها خارجی است

رئیس اتحادیه طلا و جواهر مشهد گفت: از فروش جنس خارجی در فروشگاه‌ها جلوگیری کرده‌ایم و در حال حاضر کمتر از 10 طلای موجود در فروشگاه‌ها خارجی است .



باقر معبودی‌نژاد با بیان این مطلب عنوان کرد: طلای موجود در فروشگاه‌ها خرید قبل بازاریان است که این مقدار کمتر از 10 درصد بوده و به تولید داخل لطمه‌ای نمی‌زند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مدل‌های داخلی نیز الهام گرفته از مدل‌های خارجی هستند، ادامه داد: کاتالوگ‌های مدل‌های خارجی وارد کشور می شود که امر مدل‌سازی طلا از روی این کاتالوگ‌ها انجام شده و کاملا با مدل‌های خارجی یکی است.

معبودی‌نژاد گفت: دستگاه‌هایی نیز برای قالب‌سازی طلا وارد کشور شده است که با استفاده از آن‌ها طلا‌سازی از روی مدل‌های خارجی به آسانی انجام می‌شود.

کیفیت طلا سازی داخلی هم ردیف طلا سازی اروپایی

رئیس اتحادیه طلا و جواهر مشهد گفت: اجناس ساخت داخل از تمام جهات اعم از ظاهر و کیفیت با رقیبان اروپایی خود در یک سطح است.

وی با اشاره به اینکه تنها تفاوت اجناس ساخت داخل با خارج در وزن آن است، اظهار کرد: قالب‌های خارجی از لحاظ وزن سبک‌تر هستند و خریداران هزینه کمتری را پرداخت می‌کنند، اما قالب‌های ساخت داخل سنگین‌تر است و متقابلا هزینه‌ی بیشتری نیز برای مشتری دارد.

معبودی‌نژاد خاطرنشان کرد: دلیل گران بودن اجناس داخلی نسبت به مدل‌های خارجی برای طلای بیشتری است که در جنس کار شده است.

خرید جنس ایرانی به صرفه‌تر است

معبودی‌نژاد تصریح کرد: اجرت‌ کارهای خارجی گران‌تر از اجناس داخلی است و در نهایت به نفع خریداران نیست.

وی در ادامه با اشاره به اینکه زمانی که خریدار طلا خود را می فروشد هزینه‌ی اجرت به او برگردانده نمی‌شود، گفت: پرداخت پول پیش‌تر در خرید جنس ایرانی به خاطر طلای بیش‌تر است و در هنگام فروش مجدد برگردانده می‌شود پس مسلما خرید جنس ایران به نفع مشتریان است، چون ارزش طلا از بین نمی‌رود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد