اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

طلا زیر فشار صورت جلسه فدرال رزرو

اونس فلز زرد روز پنج‌شنبه تحت‌تاثیر انتشار صورت جلسه نشست‌های پیشین فدرال رزرو با 15 دلار افت به پایین‌ترین بها در دو ماه گذشته؛ یعنی 1276 دلار رسید.



روز جمعه قیمت اونس طلا تا لحظه تنظیم این گزارش به رقم 1280 دلار رسید، اما با توجه به ادامه برگزاری نشست «جکسون هول» در آمریکا ممکن است هم‌اکنون که این گزارش را می‌خوانید قیمت‌های متفاوتی ثبت شده باشد.

چهارشنبه ظهر به وقت نیویورک متن گفت‌و‌گوهای نشست‌های قبلی کمیته بازار آزاد بانک مرکزی آمریکا منتشر شد که عمده تاثیر آن روز پنج‌شنبه به چشم آمد. چهارشنبه در ساعات باقیمانده از فعالیت بازار پس از انتشار گزارش پیش گفته، اونس طلا شاهد افتی نه چندان زیاد بود که قیمت اونس را به 1291 دلار رساند. گزارش فدرال رزرو نشان می‌دهد که وضعیت بازار کار آمریکا در حال بازگشت به حالت عادی است. این گزارش همچنین احتمال بالا رفتن نرخ‌های سود را زودتر از زمان متصور از سوی فعالان افزایش داده است. از سوی دیگر چهارشنبه شب آماری نیز از بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا منتشر شد که نشان داد خرده‌فروشی آلمان در ماه جولای یک درصد و از ابتدای سال 2014، 8/0 درصد افت داشته است. روز چهارشنبه نیز مانند بیشتر روزهای گذشته اثر تقویت دلار برابر ارزهای عمده روی قیمت طلا آشکار بود. چهارشنبه ارزش دلار برابر سبد 6 ارز عمده به بالاترین میزان در 11 ماه گذشته رسید. این قدرت روز پنج‌شنبه نیز دست نخورده ماند. احیای اقتصاد آمریکا و همچنین خرید دلار به‌عنوان سرمایه امن با توجه به وجود بحران‌های ژئوپلیتیک از دلایل تقویت دلار بوده است.
اما طلا روز پنج‌شنبه شاهد افزایش فشار فروش بود که از چند عامل تاثیر می‌گرفت. انتشار صورت جلسه نشست‌های پیشین فدرال رزرو، تداوم تقویت شاخص دلار و افزایش ریسک‌پذیری در بازارهای سهام باعث افت 15 دلاری اونس طلا در این روز شد. بازار در روز پنج‌شنبه همچنان در حال ادامه هضم خبر چهارشنبه درباره صورت جلسه نشست کمیته بازار آزاد فدرال رزرو بود. با وجود آنکه بیشتر بازارهای سهام نسبت به جزئیات این خبر واکنش چندانی نشان ندادند، بازار طلا شاهد افت قیمت‌ها بود. پنج‌شنبه همچنین شاخص اولیه خرید مدیران بخش تولید چین توسط بانک HSBC منتشر شد که رقم 3/50 واحد را برای ماه آگوست نشان می‌داد. این رقم برای ماه جولای 7/51 واحد گزارش شده بود. رقم ماه آگوست بدترین آمار در سه ماه گذشته است. اخبار بد از اقتصاد چین، برخلاف اخبار بد از اقتصاد اروپا باعث کاهش قیمت طلا می‌شود؛ زیرا چین خریدار عمده طلا است. البته باید توجه داشت که نابسامان بودن شدید اقتصاد چین نیز به دلیل درگیری با اقتصاد جهان می‌تواند قیمت طلا را افزایش دهد. پنج‌شنبه شاخص مرکب خرید مدیران اتحادیه اروپا برای ماه آگوست هم منتشر شد که به‌رغم انتظار برای رقم 4/53، رقم 8/52 واحد را نشان می‌داد. نباید فراموش کرد که پنج‌شنبه آمار خوب از اقتصاد آمریکا نیز به کاهش قیمت طلا کمک کرد. اما پس از انتشار صورت جلسه نشست‌های قبلی فدرال رزرو، عمده توجه بازار معطوف به نشست «جکسون هول» شد. این نشست که روزهای پنج‌شنبه و جمعه در منطقه‌ای به همین نام در کانزاس سیتی آمریکا برگزار شد میزبان مقامات ارشد بانک‌های مرکزی و وزارت‌های دارایی کشورهای مهم جهان بود. اثر این نشست و مواضع سخنرانان آن را بر قیمت فلز زرد باید در گزارش هفتگی «دنیای اقتصاد» از وضعیت بازارهای جهانی طلا مورد بررسی قرار دهیم. با اینکه پس از سقوط روز پنج‌شنبه، بیشتر تحلیل‌های فنی و بنیادی روی کاهش بیشتر قیمت طلا حساب باز کردند، اخبار نشست جکسون هول یا افزایش تنش‌های ژئوپلیتیک می‌تواند باعث بالا رفتن قیمت‌ها شود. روز جمعه قیمت طلا تا لحظه تنظیم این خبر به 1280 دلار رسید، اما مهم قیمت بسته شدن بازار پس از برگزاری نشست جکسون هول است. تاثیر این نشست را حتی ممکن است در هفته کاری جدید نیز که از دوشنبه آغاز می‌شود، ببینیم.
روز جمعه در بازارهای جهانی ارز مهم‌ترین خبر، ثبات دلار پس از بهترین رشد هفتگی از ماه مارس بود. در این روز بازار‌های ارز نیز مانند بسیاری دیگر از بازارهای مالی در انتظار رسیدن اخبار تازه از نشست جکسون هول بودند. مهم‌ترین سخنرانان این نشست روسای بانک‌های مرکزی آمریکا و اروپا بودند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد