اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

کاهش 2 درصدی قیمت طلا در هفته ای که گذشت

سایت طلا : پس از اظهارات جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا در نشست جکسون هول قیمت طلا با افزایش نسبی روبرو شد ولی در هفته ای که گذشت با افت 2 درصدی مواجه شده است.


به گزارش سایت طلا به نقل از کیتکو نیوز ، اظهارات جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا در نشست اقتصادی جکسون هول به گونه ای بوده است که شفافیت کمی را در خصوص تصمیم احتمالی بانک مرکزی آمریکا برای افزایش نرخ بهره ایجاد کرده است.

بر اساس این گزارش قیمت طلا پس از اظهارات یلن تحت تاثیر کاهش شاخص سهام در بازارهای مالی اروپا و آمریکا با افزایش نسبی روبرو شد ولی طی هفته ای که گذشت بیش از 2 درصد کاهش داشته است.

یلن هشدار داد: افزایش نرخ بهره بانکی آمریکا تنها در صورتی زودتر از موعد انجام خواهد شد که رشد و رونق اقتصادی باثبات ادامه یابد. وی افزود: آمارهای اخیر مربوط به بهبود وضعیت بازار کار و اشتغال آمریکا بیش از حد بزرگنمایی شده است.

پیش از این انتشار متن مذاکرات نشست اخیر فدرال رزرو این احتمال را تقویت کرده بود که نرخ بهره آمریکا به زودی افزایش خواهد یافت. قیمت هر اونس طلا در پایان مبادلات روز جمعه با افزایش 4 دلاری معادل 0.4 درصدی به 1280 دلار رسیده است.

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز تا پایان روز جمعه به 800 تن رسیده است./م


انتهای پیام






خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد