اونس طلا2394.45
مظنه16,037,000
18 گرم3,702,100
ارزش سکه36,131,361
قدیم (بهار)40,300,000
جدید (امامی)43,400,000
نیم25,600,000
ربع15,600,000

3 دلیل برای افزایش قیمت طلا تا پایان سال 2014

سایت طلا : تازه ترین تحلیل اقتصادی "تراست نت" نشان می دهد قیمت جهانی طلا در ماه های باقی مانده از سال 2014 میلادی با افزایش روبرو خواهد شد.


به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی تراست نت، قیمت جهانی طلا در شش ماه نخست 2014 میلادی با رشد 10 درصدی روبرو شد که این مساله نشانگر تمایل مجدد سرمایه گذاران بین المللی به بازار طلا بوده است.

بر اساس این گزارش میزان ذخایر طلای صندوق های سرمایه گذاری جهان طی سال گذشته تحت تاثیر نگرانی های مربوط به متوقف شدن سیاست های انبساطی پولی فدرال رزرو آمریکا با کاهش 33 درصدی روبرو شد ولی این رقم از ابتدای امسال تاکنون تنها 1.8 درصد کاهش داشته است.

این گزارش افزود: 3 عامل اصلی و اساسی می تواند طی ماه های آینده نیز موجب افزایش قیمت جهانی طلا شود. نخستین عامل افزایش نرخ تورم در اقتصاد جهانی است. تورم همواره یکی از تبعات و عوارض اجرای سیاست های انبساطی پولی و تزریق پول و نقدینگی بوده است.

اقدام بانک های مرکزی بزرگ جهان در تزریق نقدینگی طی سال های اخیر احتمال افزایش چشمگیر نرخ تورم را بیشتر کرده است. نشانه هایی از افزایش نسبی نرخ تورم در اقتصاد جهانی طی سال 2014 میلادی به چشم می خورد.

آمارهای مربوط به تورم در آمریکا نشان می دهد نرخ تورم این کشور طی ماه می نسبت به ماه قبل از آن 0.4 درصد رشد داشته و نرخ تورم آمریکا در ماه آوریل نسبت به مدت مشابه سال قبل نیز با رشد 2.1 درصدی روبرو شده است.

آمارهای اقتصادی همچنین نشان می دهد نرخ تورم آمریکا در 5 ماه نخست امسال نیز به بیش از 2.3 درصد رسیده است. این رقم در مدت مشابه سال قبل به کمتر از 1.6 درصد رسیده بود.

طلا به صورت تاریخی بهترین سرمایه گذاری برای در امان بودن از نوسانات شدید نرخ تورم به شمار می رود. تحقیق و بررسی موسسه گلدمن ساش نشان می دهد رابطه مستقیم بین قیمت طلا و نرخ تورم آمریکا در ده سال گذشته به بیش از 91 درصد رسیده و در شرایطی که نرخ تورم آمریکا با افزایش روبرو شده قیمت طلا نیز افزایش چشمگیری را ثبت کرده است.

این رابطه مستقیم از سال 1970 میلادی تاکنون نیز به بیش از 73 درصد رسیده است. از سال 1970 تاکنون قیمت طلا به طور میانگین هر سال 8.5 درصد رشد داشته ولی شاخص قیمت مصرف کننده آمریکا در این مدت با رشد 4.3 درصدی و شاخص اس اند پی 500 نیز با رشد 1.4 درصدی روبرو شده است.

عامل دومی که بر افزایش قیمت طلا در ماه های آینده موثر است تشدید تنش های سیاسی است. اوضاع اوکراین و روسیه می تواند آزمون بزرگی برای قیمت طلا در شرایط کنونی باشد. بازارهای بین المللی به دقت اوضاع خاور میانه را زیر نظر دارد. تحرکات داعش در عراق و سوریه عامل مهمی در تحولات بازارهای بین المللی خواهد بود.

عامل سوم موثر بر قیمت طلا تا پایان سال 2014 میلادی فصلی بودن قیمت طلا است. تجربه نشان داده است که تقاضای طلا معمولا در شش ماه دوم سال با افزایش روبرو می شود و بنا براین باید منتظر افزایش قیمت طلا در ماه های آینده باشیم.

فصل برداشت محصولات کشاورزی هند و افزایش درآمد کشاورزان هندی تاثیر زیادی بر افزایش تقاضای طلای این کشور خواهد داشت./م


انتهای پیام


سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد