اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تحولات بازار طلا شبیه اتفاقات 15 سال پیش است

سایت طلا : تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که تحولات امروز بازار جهانی طلا و افت شدید قیمت این فلز زرد از 1900 به 1300 دلار در هر اونس شباهت زیادی به اتفاقات بازار طلا در سال 1999 میلادی دارد.



به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی متال، جان هاتهاوی و داگلاس گروه کارشناسان اقتصادی پس از بررسی و تجزیه و تحلیل تحولات بازار طلا در ماه های اخیر به این نتیجه رسیده اند که تغییرات ساختاری در بازار طلا و افت شدید قیمت طلا از 1900 دلار به کمتر از 1300 دلار تا حد زیادی شبیه تحولات بازار طلا در سال 1999 میلادی است.

بر اساس این گزارش در سال 1999 میلادی نیز قیمت طلا به 20 سال روند صعودی خود پایان داد و با افت شدیدی روبرو شد. افت قیمت طلا از 1900 دلار به 1300 دلار در کمتر از 2.5 سال بار دیگر اتفاقات 1999 میلادی را در اذهان زنده کرده است.

در شرایط کنونی نگرانی های بین المللی نسبت به تنش ها و درگیری ها در مناطق مختلف جهان تاثیر زیادی بر جلوگیری از افت بیشتر قیمت طلا داشته است.

افت قیمت طلا در دو سال اخیر تاثیر منفی زیادی بر فعالیت شرکت های معدنی داشته است و این مساله وضعیت تولید و عرضه جهانی طلا طی سال های آینده را به شدت تهدید می کند. /م

انتهای پیام


خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد