دیامونک پاسفیک و لورتون

تراش کابوشن (Cabbing) محبوب ترین شکل تراش گوهرهاست. این کار نیاز به مهارت کافی دارد، اما چیزی است که تقریبا هر کس می تواند از پس آن بربیاید. ابزاری که برای تراش کابوشن (cabbing) مورد استفاده قرار می گیرند

آموزشگاه گوهرشناسی و گوهرتراشی آرگو

تراش کابوشن (Cabbing) محبوب ترین شکل تراش گوهرهاست. این کار نیاز به مهارت کافی دارد، اما چیزی است که تقریبا هر کس می تواند از پس آن بربیاید. ابزاری که برای تراش کابوشن (cabbing) مورد استفاده قرار می گیرند بسته به سلیقه شما، هم می توانند با قیمت نازل خریداری شده و یا ابزاری بسیار حرفه ای باشند. محبوب ترین دستگاه تراش کابوشن، دستگاه جنی شرکت دیاموند پسیفیک (Diamond Pacific) است. این دستگاه شش چرخ دارد که روی دو چرخ اول، الماس با زبری 100 و 260 گریت وجود دارد. چهار چرخ دیگر زبری هایی بین 280 تا 14000 گریت دارند. پشت آنها یک فوم است که منطبق با انحنای سنگ میباشد. دستگاه، دو "آب فشان" متحرک نیز دارد که هنگام روغن کاری، وظیفه آبرسانی به چرخ ها را بر عهده می گیرند. به دلیل اینکه نمی توان تمامی سنگ ها را با یک روش پولیش کرد، در قسمت انتهایی این دستگاه می توان یک دیسک تخت قرار داد، تا روش پولیش با سهولت انجام گیرد. این دیسک می تواند انواع پدها و ترکیبات پولیش را روی خود حفظ کند.
مزیت استفاده از دستگاه دیاموند پاسفیک این است که هیچ وقت زمان خود را صرف تغییر لوازم جانبی نمی کنید و در ضمن چرخهای الماس تقریبا دوام همیشگی دارند. البته باید توجه داشت که این دستگاه به دلیل راحتی و سهولتی که دارد، هزینه اش نیز زیاد می باشد.
دستگاه دیگری که در این زمینه به شما پیشنهاد می شود دستگاه لورتن یونیتی است. این دستگاه حاوی اره، چرخ سنگ زنیکاربید سیلیکون، یک غلتک بزرگ و یک دیسک مسطح برای پولیش، است. کیفیت و روش انجام کار با این دستگاه بسیار عالی می باشد.
چرخ های این دستگاه سبب کاهش هزینه آن نسبت به دستگاه دیاموند پاسفیک می باشد. در دستگاه لورتون یونیتی، چرخهای کاربید سیلیکون در مرکز می چرخند. طولی نمیکشد که استفاده از آنها سخت شده و در نهایت غیرقابل استفاده می شوند. برای صاف کردن آنها نیاز به ابزار یا لماسی دارید.
لورتنازیک غلتک بزرگ به عرض چهار اینچ نیز استفاده می کند .برای استفاده از آن، شما کمربندی را دور غلتک قرار داده و هنگامی که دستگاه سرعت می گیرد، غلتک را در جای خود نگه می دارد. مشکل اصلی این دستگاه، مدت زمان لازم برای تغییر کمربند بینگریتهاست. برای این منظور، دستگاه باید کاملا متوقف شود؛ سپس کمربند قدیمی برداشته و کمربند جدید جایگزین شود.
اگر تمایل دارید که این حرفه را خودتان امتحان کنید می توانید پس از آموختن مهارت لازم در کلاس های گوهرتراشی آریان گوهر رخشان، دستگاه های جواهر تراشی مورد نیاز خود را از شرکت آرگو تهیه کرده و اقدام به انجام این هنر صنعت نمایید.

نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
اخبار سایر رسانه ها