اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

چین اجازه واردات طلا را به 3 بانک دیگر داده است

سایت طلا : منابع آگاه اعلام کردند دولت چین به 3 بانک دیگر از جمله یک بانک خارجی اجازه واردات طلا به این کشور را داده است.




به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، تصمیم دولت چین برای دادن مجوز واردات طلا به 3 بانک دیگر از این لحاظ اهمیت زیادی دارد که مقام های پکن قصد دارند نقش بیشتری در تعیین قیمت طلا در بازارهای جهانی داشته باشند.

بر اساس این گزارش چین سال گذشته با پیشی گرفتن بر هند به بزرگترین مصرف کننده طلای جهان تبدیل شد ولی کمترین نقشی در تعیین قیمت این فلز گرانبها ندارد.

دولت چین همچنین قصد دارد در ماه سپتامبر بورس بزرگ معاملات طلا را در شهر شانگهای راه اندازی کند و امیدوار است تا با راه اندازی این بورس نقش تعیین کننده ای در تحولات قیمت طلا داشته باشد.
با احتساب این سه بانک تعداد بانک هایی که مجوز واردات طلا به چین را دارند به 15 عدد رسیده است.

چین بارها خواستار مشارکت بیشتر کشورهای آسیایی منطقه در روند تعیین قیمت طلا شده است. استاندارد چارترد یکی از بانک های خارجی است که از سوی دولت چین اجازه واردات طلا خواهد داشت. یک مقام آگاه در این باره گفت: مجوز واردات طلا به 3 بانک دیگر داده شده ولی این بانکها هنوز اقدام به واردات طلا نکرده اند.

چین روند آزاد سازی بازار طلای خود را طی سال گذشته تسریع کرده است. تاکنون 3 بانک خارجی اچ اس بی سی و گروه بانکی ای ان زد استرالیا و بانک استاندارد چارترد مجوز واردات طلا به چین را دریافت کرده اند./م


انتهای پیام




خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد