اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تقاضای جواهرات طلا در بازار چین کاهش یافت

سایت طلا : یک موسسه معتبر تحقیقات اقتصادی اعلام کرد: میزان تقاضای جواهرات طلای چین برای نخستین بار در هشت سال اخیر در سه ماه دوم امسال با کاهش روبرو شده است.


به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز؛ موسسه جی اف ام اس در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد: تقاضای جواهرات طلا در بازار چین در سه ماه دوم امسال برای نخستین بار در 8 سال گذشته با کاهش روبرو شده و پیش بینی می شود این رقم امسال با افت 20 درصدی مواجه شود.

بر اساس این گزارش کاهش تقاضای چین یکی از مهمترین عوامل موثر بر تقویت قیمت جهانی طلا را از بین برده و این مساله موجب نگرانی های زیادی در خصوص افت بیشتر قیمت طلا شده است.

قیمت طلا پیش از این نیز تحت تاثیر بهبود وضعیت اقتصادی آمریکا و متوقف شدن محرک پولی فدرال رزرو با افت محسوسی روبرو شده است. قیمت طلا سال گذشته با افت شدید 28 درصدی روبرو شده است.

منابع آگاه اقتصادی نیز اعلام کردند: افزایش قیمت جهانی طلا در ماه های اخیر و افت ارزش یوان در برابر دلار نیز تاثیر زیادی بر افت تقاضای جواهرات طلا در چین داشته است.

تقاضای جواهرات طلا در بازار چین در سه ماه دوم امسال برای نخستین بار از سه ماه دوم 2006 میلادی با کاهش روبرو شده است. به نظر می رسد رفتار سرمایه گذاران چینی منطقی تر از گذشته شده و با عقلانیت بیشتری اقدام به خرید طلا می کنند.

کاهش شدید قیمت طلا در سال 2013 میلادی عامل مهم و موثری بر افزایش تقاضای چین بوده و موجب شده تا این کشور به بزرگترین بازار طلای جهان تبدیل شده و هند را پشت سر بگذارد.

قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون تحت تاثیر تنش های سیاسی بین المللی با افزایش 7 درصدی روبرو شده است. واردات طلای چین تنها از هنگ کنگ سال گذشته به بیش از 1000 تن رسیده است. واردات چین از ابتدای امسال تاکنون 14 درصد کاهش داشته است. این رقم در سه ماه دوم امسال بیش از 45 درصد افت را تجربه کرده است.

بانکهای چینی نیز با توجه به کاهش ارزش یوان و افزایش قیمت جهانی طلا تمایل چندانی برای خرید این فلز گرانبها ندارند.

افت تقاضا سرمایه گذاری در بازار چین نیز طی ماه های اخیر تاثیر زیادی بر کاهش واردات طلای این کشور داشته است./م


انتهای پیام


خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد