اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

کشف یک گنج 300 ساله در سواحل فلوریدا

خانواده‌ای در میان بقایای یک کشتی غرق شده اسپانیایی در سواحل فلوریدا یک گردنبند قیمتی را پیدا کردند.



خانواده‌ای در فلوریدا زمانیکه در جستجوی گنجی در بقایای یک کشتی اسپانیایی مفقود شده بودند، به صورت تصادفی یک گردنبند طلای بسیار گرانقیمت 300 ساله را که متعلق به یک کاهن اسپانیایی بود، کشف کردند.

به گزارش رویترز، «اریک اسمیت»، یک غریق نجات حرفه ای هنگامیکه همراه با خانواده‌اش در سواحل فلوریدا مشغول جستجو بودند، یک شیئ مربع شکل تزیینی را در میان بقایای 11 کشتی که در سال 1715 م در جریان یک توفان بزرگ در ساحل فلوریدا غرق شده بودند، پیدا کردند.

بعد از این اکتشاف مهم در ماه گذشته، گروهی از مورخان اسپانیایی متوجه شدند این شیئ از نظر شکل و اندازه با گردنبندی در گردن کشیشی بود و 25 سال پیش کشف شده بود، بسیار مشابهت دارد.

تا کنون ارزش مالی این شیئ تعیین نشده است.

«برنت بریسبن»، مدیر شرکت «کوینز جویلز» شرکت مجری عملیات اکتشاف که مجوز انجام این حفاری را در عمق 4.5 متری آبهای اقیانوس اطلس دارد، گفت: این شیئ قابل قیمت گذاری نیست و در نوع خود بسیار منحصر به فرد است.

برسبن که از حدود ده سال پیش کار جستجوی گنج به بزرگترین سرگرمی و علاقه زندگیش تبدیل شده، گفت: سال گذشته هم سکه های طلا و چند گردنبند در میان بقایای این کشتی‌ها به ارزش 300 هزار دلار پیدا کرد.

برسبن گفت: طبق قانون این گنج در اختیار دادگاه منطقه جنوب فلوریدا قرار خواهد گرفت. به احتمال زیاد 20 درصد قیمت این اثر در اختیار ایالت فلوریدا و مابقی بین شرکت و خانواده «اسمیت» تقسیم خواهد شد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد