اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

مخالفت شدید برخی مقامهای فدرال رزرو با سیاست های پولی یلن

سایت طلا : در حالی که ریاست جانت یلن بر فدرال رزرو آمریکا هنوز به 6 ماه نرسیده است برخی مقامهای ارشد بانک مرکزی آمریکا انتقادات شدیدی را نسبت به سیاست های پولی وی مطرح کرده و سیاستهای یلن را به چالش کشیده اند.



به گزارش سایت طلا به نقل از سی ان بی سی؛ مخالفت برخی اعضای کمیته بازار آزاد فدرال رزرو با سیاست های جانت یلن به مهمترین نگرانی و دغدغه وی تبدیل شده است.

ریچارد فیشر رئیس فدرال رزرو دالاس اخیرا انتقادات تند و غیر معمولی را علیه سیاست های یلن مطرح کرده است که این مساله بیش از پیش موجب نگرانی سرمایه گذاران بین المللی شده است.

بر اساس این گزارش فیشر ضمن انتقاد شدید از سیاستهای محرک پولی فدرال رزرو تاکید کرد: ادامه اجرای سیاست های فوق انبساطی از سوی فدرال رزرو تنها موجب ایجاد اعتماد مصنوعی و ساختگی در بازارهای مالی شده است. بهبود سریع وضعیت بازار کار و اشتغال و تحولات مربوط به نرخ تورم سیگنالها و پیامهای نادرستی را به سرمایه گذاران بین المللی ارسال کرده است.

وی افزود: این مساله حتی موجب توهم و اشتباه برخی اقتصاددانان بزرگ شده است.

آلن ملتزر تحلیلگر ارشد اقتصادی موسسه کارنگی ملون نیز تاکید کرد: انتقادات برخی مقامهای فدرال رزرو عرصه را بر جانت یلن تنگ کرده است. یلن همچنین با فشار زیادی از سوی اتحادیه های کارگری؛ کنگره و دولت روبرو شده است. وی باید در شرایط حساس کنونی مسیر اصلی حرکت اقتصاد آمریکا را تعیین کند.

وی تاکید کرد: مهمترین چالش یلن در شرایط کنونی تعامل با برخی اعضای کمیته بازار آزاد فدرال رزرو از جمله ریچارد فیشر و همفکران وی است. فدرال رزرو آمریکا طی ماه های اخیر محرک پولی را کاهش داده و احتمالا قصد دارد اجرای این برنامه را تا ماه اکتبر متوقف کند ولی همچنان نرخ بهره بانکی را نزدیک به صفر ثابت نگه داشته است.

پایین بودن فشارهای تورمی در اقتصاد آمریکا به یلن این اجازه را داده است تا نرخ بهره را همچنان پایین نگه دارد.

ملتزر افزود: فیشر فکر می کند این مساله یک نگرانی جدی و واقعی است. فدرال رزرو آمریکا سابقه طولانی و تاریخی در ناکامی و شکست در مقابله با تورم دارد. فدرال رزرو در طول دهه های گذشته نیز عملکرد چندان موفقی در زمینه کنترل فشارهای تورمی نداشته است.

وی گفت: مشکل یلن این است که بیش از حد روی مساله اشتغال تمرکز کرده و ظاهرا نرخ تورم را فراموش نموده است./م


انتهای پیام


خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد