اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

منابع بانک‌ها به سمت تولید هدایت شود نه فعالیت‌های سفته‌بازی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: انتظار می رود که بانک ها و موسسات مالی و اعتباری از دستورالعمل های شورای پول و اعتبار تبعیت و بانک مرکزی نیز علاوه بر نظارت مکفی، با متخلفین برخورد کند.




ناصر عاشوری قلعه رودخانی نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی در رابطه با دلایل سرپیچی بانکها و موسسات مالی و اعتباری از دستورالعمل شورای پول و اعتبار، گفت: عملکرد ضعیف بانک مرکزی، رشد قارچگونه موسسات و صدور مجوز برای تاسیس بانک و موسسه موجب شد که این مجموعه های تازه تاسیس از سیاست های کلان بانکی کشور پیروی نکنند.

این نماینده مجلس افزود: اکنون شاهد آن هستیم که منابع بسیاری از موسسات و بانک ها از بازارهای دلالی و سفته بازی سردرآورده اند، در صورتیکه بانکداری، امانتداری و هدایت منابع به سمت تولید و فعایت های مولد است.

عاشوری با انتقاد از پولشویی برخی بانک ها گفت : برخی مجموعه های متخلف به جای پرداخت تسهیلات از منابع مردمی، سرمایه گذاری در بازارهایی نظیر مسکن و ارز را انتخاب کرده اند و بانک مرکزی هم توان کنترل آن ها را ندارد.

وی ادامه داد: انتظار می رود که بانک ها و موسسات مالی و اعتباری از دستورالعمل های شورای پول و اعتبار تبعیت و بانک مرکزی نیز علاوه بر نظارت مکفی بر بازار مالی، با متخلفین برخورد کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس رشد قارچ گونه موسسات و بانک ها را باعث بر هم خوردن تعادل بازار مالی کشور دانست و افزود: بانک مرکزی ابتدا باید موسسات را ادغام و عملکرد آن ها را ضابطه مند کند، چرا که عملکرد کنونی، حاکی از نافرمانی آنها است.

عاشوری همچنین با گلایه از عملکرد نظارتی بانک مرکزی، گفت: بانک ها اجازه ندارد سرمایه های مردمی را به سمت بازارهای دلالی هدایت کند و باید عملکرد آن ها تحت نظارت بانک مرکزی باشد، کسب سود بانک ها باید بر اساس دریافت کارمزد از خدمات باشد و معامله آنها در بازارهای سفته بازی، آسیب های فراوانی را به سیستم پولی و مالی کشور وارد می کند.

نماینده مردم فومن و شفت درمجلس در رابطه با دلایل سرپیچی بانک ها از مصوبه شورای پول و اعتبار گفت : برخی بانک های متخلف، از عدم نظارت بانک مرکزی سوء استفاده کرده و وام ها را با هر نرخی در اختیار متقاضی نیازمند قرار می دهند و نیاز است که این مجموعه ها در عملکرد خود بازنگری کنند.


خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد