اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

نشانه های ثبات در بازار ارز

سایت طلا: دلار در هفته گذشته بین بهای 3126 تا 3140 تومان در نوسان بود و با قرار گرفتن بر بهای 3139 تومان هفته ای با ثبات را پس از تمدید مذاکرات هسته ای رقم زد.



به گزارش سایت طلا، روز گذشته قیمت دلار افزایش جزئی را با نوسان اندک شاهد بود که برخی از فعالان با افزایش تقاضا منتظر نوسان افزایشی بالایی از دلار بودند اما هم کفه بودن سطح عرضه و تقاضا این امکان را از دلار گرفت و این در حالی است که هفته قبل نیز با ثبات نسبی دلار پس از تمدید مذاکرات به پایان رسید.

این گزارش حاکیست، دید مثبت بازار ارز به تمدید مذاکرات وین سبب شد تا ارزها با نشان ندادن واکنش منفی روز یکشنبه گذشته را حتی با کاهش قیمت آغاز کنند که کارشناسان علت افت دلار را در این روز نتیجه یکی از مفاد مذاکرات یا همان آزاد سازی 2.8 میلیارد دلار از دارایی های ایران می دانند که نوید بخش تقویت عرضه است.

اما در روز دوشنبه قیمت دلار تغییر خاصی نیافت و بر بهای 3135 تومان قرار گرفت و این در حالی است که فاصله خرید و فروش ارز نیز کاهش یافت.
کاهش دامنه نوسان ارزها سبب شد تا دلالان که به سود گیری از این بازار در این هفته دل خوش کرده بودند از روند بازار رضایت نداشته باشند.
در روز دوشنبه یورو و پوند به 4257 و 5330 تومان و درهم امارات به 852 تومان دست یافتند.

در روزهای سه شنبه و چهارشنبه نیز بازار نسبت به مذاکرات واکنش خاصی نشان نداد و با روندی با ثبات دلار را با بهای 3134 تومان به فروش رساند.
یورو و درهم در پایان معاملات روز چهارشنبه بر بهای 4247 و 852 تومان قرار گرفتند.

گزارش سایت طلا می افزاید، در روز پنج شنبه معاملات بازار تاحدودی گرم و تقاضا افزایش یافت که این امر زمینه ی رشد دلار را فراهم کرد.
فعالان بازار تعطیلات پیش رو و افزایش تقاضا برای ارز مسافرتی را سبب افزایش نوسان و رشد دلار می دانند.
در روز پنج شنبه یورو بر بهای 4255 تومان و پوند و درهم امارات بر نرخ 5340 و 854 تومان آرام گرفتند.

ثبات نسبی دلار در هفته قبل و افزایش جزئی این ارز در روز گذشته پس از تمدید مذاکرات با وجود افزایش تقاضا می تواند گویای به ثبات رسیدن نسبی بازار باشد.

حال باید دید این روند که مورد رضایت نسبی برخی از فعلان و تولید کنندگان است می تواند دوام بیشتری داشته باشد؟ /ج



انتهای پیام


خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد