اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

عوامل موثر بر بهای اونس طلا در هفته پیش رو

سایت طلا : تحلیلگران کیتکو بر این باورند که مهمترین عوامل موثر بر قیمت جهانی طلا در روزهای آینده تنشهای بین المللی؛ انتشار آمارهای اقتصادی آمریکا و برگزاری نشست فدرال رزرو خواهد بود.



به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز؛ نشست کمیته بازار آزاد فدرال رزرو آمریکا در سه روز پایانی هفته جاری برگزار خواهد شد و مقام های بانک مرکزی آمریکا گزارشی در خصوص وضعیت اقتصادی این کشور ارائه خواهند کرد.

بر اساس این گزارش به نظر می رسد برگزاری نشست فدرال رزرو آمریکا در روزهای آینده و همچنین انتشار گزارش مربوط به وضعیت بازار کار و اشتغال تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا خواهد داشت. از سوی دیگر فعالان بازارهای بین المللی به دقت تحولات مربوط به تنشهای بین المللی به خصوص اوضاع اوکراین و نوار غزه را زیر نظر دارند.

قیمت طلا در آخرین لحظات مبادلات روز گذشته بار دیگر به بیش از 1300 دلار در هر اونس رسیده که علت اصلی آن ادامه تنشها در اوکراین و نوار غزه بوده است. روبین بیهار تحلیلگر ارشد سوسایت جنرال تاکید کرد: هفته آینده روزهای مهم و تعیین کننده ای خواهد بود چرا که آمارهای اقتصادی آمریکا منتشر می شود و نشست فدرال رزرو نیز برگزار خواهد شد.

وی افزود: جمع بندی نشست فدرال رزرو تاحد زیادی مسیر نرخ بهره آمریکا را روشن خواهد کرد. علاوه بر گزارش وزارت کار آمریکا در خصوص وضعیت بیکاری و اشتغال آمارهای مربوط به تولیدات صنعتی درآمد شاخص اعتماد مصرف کننده نیز در آمریکا منتشر خواهد شد.

وی افزود: گرچه آمارهای اقتصادی آمریکا احتمالا نشانگر بهبود وضعیت این کشور خواهد بود و این مساله فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد می کند ولی نباید تنشهای بین المللی را نیز فراموش کنیم. بنا براین همه چیز در بازارهای بین المللی ممکن است به سرعت تغییر کند. بازارهای بین المللی چشم از تحولات سیاسی بین المللی برنمی دارد.

کوین گرادی رئیس موسسه سرمایه گذاری فونیکس فیوچرز نیز تاکید کرد: سرمایه گذاران بین المللی منتظر وضعیت تقاضای فیزیکی طلا هستند اگر قیمت طلا تحت تاثیر رشد فزاینده تقاضای فیزیکی به خصوص در بازارهای آسیایی با افزایش روبرو شود سرمایه گذاران بیشتری به بازار روی خواهند آورد. تفاوت زیادی بین رویکرد و رفتار سرمایه گذاران بین المللی برای سرمایه گذاری بلند مدت و کوتاه مدت در بازار طلا وجود دارد.

چارلز ندوس تحلیلگر موسسه لاساله فیوچرز نیز گفت: به نظر من قیمت 1300 دلاری در روزهای آینده سطح تعیین کننده ای برای تحولات طلا خواهد بود./م

انتهای پیام



خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد