اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

طلا همچنان در مرز 1300 دلار ایستادگی می‌کند

قیمتهای طلا روز جمعه در پی افزایش تنشها در اوکراین و خاورمیانه که تقاضا برای این فلز گرانبها را تقویت کرد، به بالای 1300 دلار در هر اونس بازگشت.



هر اونس طلا برای تحویل در اوت در بازار نیویورک 12.50 دلار یا یک درصد افزایش یافت و به 1303 دلار رسید. این افزایش یکباره کمک کرد طلا به بالای مرز روانی مهم 1300 دلار بازگردد که پنج شنبه برای نخستین بار در 10 روز گذشته شکسته شده بود.

طلا هفته گذشته به دلیل شاخص‌های اقتصادی مثبت آمریکا که جذابیت سرمایه گذاری در این فلز را کاهش داد، نزدیک به یک درصد کاهش یافت که دومین کاهش هفتگی پیاپی برای این فلز بود. با اینهمه قیمت طلا از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون 8.6 درصد بالاتر بوده است.

تنش میان روسیه و اوکراین با احتمال انتقال سیستمهای موشکی پیشرفته از سوی روسیه به شبه نظامیان طرفدار این کشور تشدید شده است و روابط میان غرب و مسکو را وخیم‌تر کرده است. در این بین نبرد میان رژیم صهیونیستی و حماس در غزه هیچ نشانی از پایان ندارد.

بی‌ثباتی جئوپلیتیکی به تقویت قیمتهای طلا که پناهگاه مطمئن سرمایه در شرایط بحرانهای سیاسی و اقتصادی به شمار می‌رود، کمک کرده است.

با اینهمه برخی از تحلیلگران معتقدند رشد طلا موقتی خواهد بود زیرا احتمال بالاتر رفتن نرخهای بهره در آمریکا همچنان برای این فلز یک تهدید بالقوه باقی مانده است. کمیته بازار آزاد فدرال آمریکا قرار است هفته آینده نشستی را برای ارزیابی احیای اقتصادی در آمریکا و بحث در مورد اقدام بعدی این بانک آماده کند.

طلا در شرایطی که نرخهای بهره بالاتر می‌رود گزینه سرمایه گذاری جذابی به شمار نمی‌رود و نمی‌تواند با سرمایه گذاریهای دیگری که بازده دارند، رقابت کند.

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، قیمت طلا همچنین تحت تاثیر تقاضای فیزیکی ضعیف در چین قرار گرفته که بزرگترین خریدار این فلز در جهان است. انجمن طلای چین از کاهش 19 درصدی تقاضای طلا در این کشور طی نیمه اول سال 2014 خبر داد.

این آمار معامله گران طلا را نگران کرده زیرا به معنی خرید کمتر طلا از سوی سرمایه گذاران چینی و تمایل آنها به داشتن داراییهای مطمئن دیگر است.

از سوی دیگر انجمن طلای بمبئی اعلام کرده واردات طلای هند در مقایسه با حدود 100 تن در ژوئن به 30 تا 40 تن در ژوییه کاهش یافته است. هند دومین خریدار بزرگ طلا در جهان است.

در بازار دیگر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل در سپتامبر با 1.1 درصد رشد قیمت، به 20.636 دلار رسید. بهای هر اونس پالادیم برای تحویل در سپتامبر در بازار بورس کالای نیویورک یک درصد صعود کرد و 879 دلار معامله شد. احتمال مختل شدن عرضه از سوی روسیه که بزرگترین تولیدکننده این فلز در جهان است، به صعود قیمت آن کمک شایانی کرده است.

بهای هر اونس پلاتین برای تحویل در اکتبر 0.3 درصد افزایش یافت و به 1478 دلار رسید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد