اونس طلا2316.59
مظنه15,256,000
18 گرم3,521,800
ارزش سکه34,371,768
قدیم (بهار)39,100,000
جدید (امامی)41,950,000
نیم24,800,000
ربع14,950,000

هفته بدون نوسان دلار

در هفته گذشته مهم‌ترین پدیده‌ای که در بازار آزاد وجود داشت، ثبات قیمت دلار پس از تمدید مذاکرات هسته‌ای بود.



اتفاق مهم دیگر در هفته گذشته، عبور نرخ رسمی دلار از مرز 2600 تومان در آخرین روز تیرماه بود. عدم نوسانات دلار و ثبات موجود در بازار، از طرفی باعث نارضایتی تعدادی از فعالان غیر رسمی بازار شد که تلاش می‌کردند از نوسانات موجود در بازار جهت کسب سود استفاده کنند، اما از سویی دیگر، این ثبات باعث رضایت نسبی تعدادی از فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان بود که همواره خواستار ثبات در بازار بوده‌اند.
دلار در روز نخست کاری هفته گذشته (یک‌شنبه، به دلیل تعطیل بودن روز شنبه) در بازار آزاد با قیمت3130 تومان به فروش رسید و پس از آن در سه روز متوالی در نرخ 3135 تومان ثابت ماند، اما در روز انتهایی کاری هفته گذشته، قیمت دلار در بازار آزاد به 3140 تومان رسید که افزایشی 10 تومانی نسبت به ابتدای هفته را نشان می‌داد. در طول هفته گذشته نرخ دلار در بازار آزاد دارای نوسانات بسیار جزئی و پلکانی بود. گروهی از فعالان بازار علت افزایش جزئی قیمت دلار در روز انتهایی هفته گذشته را تعطیلات عید فطر در هفته جاری و افزایش تقاضا برای ارز مسافرتی در این هفته دانسته‌اند. به همین دلیل بازار خرید و فروش در بین فعالان غیررسمی گرم بود. عده‌ای از این فعالان اعتقاد داشتند قیمت دلار در روزهای هفته آینده افزایش خواهد یافت و به همین دلیل اقدام به خرید ارز می‌کردند. گروهی دیگر از آن جایی که اعتقاد داشتند این افزایش اگر هم وجود داشته باشد، جزئی خواهد بود، اقدام به فروش قسمتی از دلار خود می‌کردند. این دسته از فعالان احتمال می‌دهند پس از تعطیلات هفته جاری قیمت دلار باز هم کاهش خواهد یافت و از سوی دیگر در صورت نوسان هم، تغییرات آن مثل هفته گذشته جزئی خواهد بود.

افزایش نرخ رسمی دلار
بانک مرکزی روز پنج‌شنبه نرخ رسمی دلار را 26 هزار و 201 ریال اعلام کرد که نسبت به روز پیشین (چهارشنبه) 34ریال افزایش یافته است. به‌طور کلی نرخ رسمی دلار در هفته گذشته 125 ریال افزایش پیدا کرده است. روز سه‌شنبه هفته گذشته دلار رسمی نرخ2600 تومان را رد کرد تا همچنان نرخ رسمی دلار به نرخ رسمی ارز در بودجه (2650 تومان) نزدیک‌تر شود و از طرفی دیگر اختلاف نرخ رسمی دلار با نرخ دلار در بازار آزاد به حدود 500 تومان برسد. به‌طور کلی میزان واگرایی در سیستم چندنرخی ارز رو به کاهش و قیمت‌ها به سمت همگرایی در حال حرکت است.
در هفته گذشته هر سکه طرح جدید با نرخ 955 هزار تومان کار خود را آغاز کرد؛ ولی در انتهای هفته با 4هزار تومان کاهش به 951000 هزار تومان رسید. عده‌ای از فعالان بازار علت کاهش قیمت سکه را افت بهای اونس جهانی و همچنین کاهش تقاضا در بازار عنوان می‌کنند. با این حال محمد کشتی آرای رئیس اتحادیه طلا و جواهر در هفته گذشته پیش‌بینی کرده است که با انتهای ماه رمضان بازار از حالت رکود خارج شود و شاهد افزایش داد و ستد در این بازار باشیم.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد