اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تقاضای طلای چین کاهش یافت

سایت طلا : انجمن طلای چین در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد؛ تقاضای طلای این کشور در شش ماه نخست سال 2014 میلادی با افت 19 درصدی روبرو شده است.



به گزارش سایت طلا به نقل از بلومبرگ انجمن طلای چین اعلام کرد: افزایش تقاضای جواهرات در بازار چین با کاهش چشمگیر تقاضا برای شمش و سکه طلا جبران شده و این کشور در شش ماه نخست امسال با افت 19 درصدی تقاضای طلا روبرو شده است.

بر اساس این گزارش تقاضای طلای چین در شش ماه نخست امسال به کمتر از 569 تن رسیده است . چین سال گذشته با پشت سر گذاشتن هند به بزرگترین بازار طلای جهان تبدیل شده است.

تقاضا برای شمش طلا در بازار چین در شش ماه نخست امسال بیش از 62 درصد کاهش داشته ولی تقاضای جواهرات در این مدت رشد 11 درصدی را تجربه کرده است. افزایش 8.9 درصدی قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون که تحت تاثیر تنش های بین المللی به خصوص در اوکراین و خاور میانه بوده تاثیر منفی زیادی بر مصرف چین داشته است.

شورای جهانی طلا نیز پیش بینی کرده است با ثروتمندتر شدن مردم چین طی 4 سال آینده تقاضای طلای این کشور با رشد 25 درصدی روبرو خواهد شد.

افت 28 درصدی قیمت طلا در سال گذشته موجب افزایش چشمگیر تقاضای آن در بازار چین شد و مصرف طلای این کشور را به بیش از 1176 تن رسانده است.

خالص واردات طلای چین از هنگ کنگ نیز در ماه می به کمتر از 52 تن رسیده که نسبت به ماه قبل از آن 20 درصد و نسبت به مدت مشابه سال قبل 50 درصد کاهش یافته است.

شورای جهانی طلا پیش بینی کرده است تقاضای طلای چین تا سال 2017 میلادی به 1350 تن خواهد رسید. /م

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد