اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

انتظار برای افزایش نرخ بهره آمریکا مهمترین عامل موثر بر قیمت طلاست

سایت طلا : کارشناس و استراتژیست برجسته موسسه سرمایه گذاری سیتیکس فیوچرز تاکید کرد: در شرایط کنونی انتظار سرمایه گذاران بین المللی نسبت به افزایش نرخ بهره آمریکا مهمترین عامل تاثیرگذار بر قیمت طلا خواهد بود.



به گزارش سایت طلا به نقل از بلومبرگ، ژو رون یو تحلیلگر اقتصادی موسسه سیتیکس فیوچرز تصریح کرد: پیش بینی سرمایه گذاران بین المللی نسبت به افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو آمریکا تاثیر زیادی بر افزایش ارزش دلار خواهد داشت و این مساله قیمت طلا در بازارهای جهانی را تحت فشار زیادی قرار خواهد داد.

بر اساس این گزارش قیمت طلا هفته گذشته با افت 2.1 درصدی روبرو شد تا قیمت این فلز زرد برای نخستین بار در هفته های اخیر با کاهش مواجه شده باشد.

قیمت طلا سال گذشته تحت تاثیر نگرانی سرمایه گذاران نسبت به متوقف شدن محرک پولی فدرال رزرو آمریکا با افت 28 درصدی روبرو شد که این مساله در سه دهه اخیر بی سابقه بوده است.

آمریکا و اتحادیه اروپا هفته گذشته تحریم های اقتصادی و سیاسی ضد روسیه را تشدید کردند. روسیه با افزایش فشارهای غرب در خصوص حادثه سقوط هواپیمای مسافربری مالزی روبرو شده است.

شاخص ارزش دلار در برابر 10 ارز معتبر بین المللی نیز با افزایش روبرو شده و به بالاترین حد خود در 4 هفته اخیر رسیده است. قیمت جهانی طلا امروز تغییر چندانی نداشته ولی قیمت پالادیوم که از ابتدای امسال تاکنون 23 درصد رشد داشته به بالاترین حد خود در 13 سال اخیر رسیده است.

قیمت هر اونس نقره نیز با 0.1 درصد افزایش به بیش از 20.89 دلار رسیده است./م

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد