مشاهده خلق شاهکارهای یشم

تخته سنگ های یشم (Jadeite) جزو آن دسته از گوهرها هستند که در حالت راف به سختی می توان آنها را ارزشیابی کرد زیرا از کیفیت لایه های درونی اطلاعات کمی بر سطح خارجی می توان یافت.

 آموزشگاه گوهرتراشی و گوهرشناسی آرگو

زمانی که برای کاروینگ برنامه ریزی می کنیم، این مسئله یک چالش خاص است زیرا اینجاست که در آن منطقه بندی رنگ، بخش پیچیده ای از محصول نهایی می شود. هنرمند مجبور است با تعیین ماهیت واقعی بخش داخلی تخته سنگ یشم سبز راف، کار را شروع کند.

رنگ امیزی یشم سبز معمولا رگه رگه است. در حالی که این موضوع - وقتی یک قطعه رنگی یکنواخت مورد نظر است- برای جواهر یک چالش محسوب می شود، این ویژگی برای هنرمندانی که در حال خلق تراش های هنری (کاروینگ های) پیچیده هستند، یک موهبت است.

با ادغام منطقه بندی رنگ های طبیعی مواد در طراحی، آنها به یک تعادل بین طبیعت و هنر می رسند. کلید هنرمند، تعیین منطقه بندی رنگ یشم راف و سپس انتخاب طرحی است که آن را در شکل کاروینگ ترکیب کند.

بمحض اینکه یشم راف مورد بررسی قرار گرفت و منطقه بندی رنگ داخلی آن مشخص شد، هنرمند یک نقشه برای کنده کاری طراحی می نماید وسعت تصویر به اندازه و شکل یشم راف و همچنین ماهیت منطقه بندی رنگ بستگی دارد. قبل از شروع کاروینگ ، ممکن است هنرمند در حال مشاهده ظاهر راف، طرح را روی کاغذ رسم کند.

هنگامی که راف مورد ارزیابی قرار گرفت، مناسب ترین طراحی انتخاب و روی کاغذ ترسیم شد، کارور، طراحی را روی یشم راف پیاده می کند. این یک گام بسیار مهم است، چرا که به طور مستقیم- با تبدیل یک طرح دو بعدی به یک برنامه برای کاروینگی سه بعدی- مفهوم طراحی را به یک طرح کار برای کاروینگ برمی گرداند. اولین گام در این فرآیند، کشیدن طراحی روی قطعه یشم راف است.

نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
اخبار سایر رسانه ها