اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

سقوط 35 دلاری اونس طلا در یک روز

سایت طلا: بهای جهانی طلا درحالیکه خود را برای یک صعود که از هفته گذشته شروع شده بود آماده می کرد، امروز با نزولی 35 دلاری مواجه شد.




به گزارش سایت طلا، رشد بازارهای سهام آسیا در کنار انتشار اخباری مبنی بر احتمال آتش بس بین رژیم صهیونیستی و فلسطینیان، بهای جهانی طلا را با کاهش روبرو کرد و این فلز زرد در آستانه ورود به کانال 1200 دلاری قرار گرفت.

کاهش بهای طلا و کسب رقم 1305 دلاری در حالیست که نظر اکثر کارشناسان بین المللی با توجه به التهابات سیاسی در خاورمیانه و اوکراین نسبت به اونس جهانی طلا افزایشی بود.

در همین حال امروز بازار داخل نیز با آرامش نسبی دلار در بازار ارز افت قیمتها در حوزه طلا و سکه را تجربه کرد.

هر قطعه سکه بهار آزادی امروز در بازار سکه با کاهش 9 هزار تومانی به بهای 959 هزار تومان تقلیل یافت. هر نیم سکه هم با افت 4 هزار تومان به بهای 479 هزار تومان رسید.

در همین بازار ربع سکه و سکه گرمی نیز هرکدام با افت 2 هزار تومانی به ترتیب به قیمت 268 و 178 هزار تومان به فروش رسید.

براساس این گزارش، هر گرم طلای 18 عیار نیز با 1300 تومان کاهش، 97 هزار و 400 تومان در بازار امروز تهران عرضه شد. هر مثقال طلای 17 هم با عقب نشینی 5500 تومانی 422 هزار تومان در همین بازار معامله شد.

اما متغیر دیگر بازار طلا یعنی دلار که از اواخر هفته گذشته با حداقل نوسان در بازار ارز همراه بوده است، امروز با رشد جزئی 3 تومان، 3131 تومان به فروش رسید.

اخبار واصله از مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 همچنان مورد توجه فعالان و سرمایه گذاران بازار است، و کوچکترین عملکرد و گفتگو ها در ششمین دور این مذاکرات در وین با واکنش احساسی بازار توأم است.

حال با نقش آفرینی بیشتر امروز اونس طلا در بازار طلا و سکه داخل، باید منتظر ماند و دید که نتیجه رایزنی هسته ای ایران با قدرتهای هسته ای بین المللی که نهایتاً تا 29 تیرماه ادامه خواهد یافت به کجا می انجامد؟ و کدام متغیر دلار و یا اونس تأثیر بیشتری بر قیمتهای داخلی این بازار زرد خواهد داشت؟/ج


انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد