اونس طلا2375.7
مظنه16,266,000
18 گرم3,755,000
ارزش سکه36,647,298
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000

تأثیر منفی بی ثباتی منطقه بر نتیجه مذاکرات

دستیابی به توافق نهایی در مذاکرات و لغو تحریم ها تأثیر بسزایی بر رونق و رشد اقتصادی کشور خواهد گذاشت همچنین در صورت حصول توافقات هسته ای و تأثیر مثبت بر وضعیت شرکت ها می توان به آینده بازار سرمایه امیدوار شد.


در همین راستا، پرویز حسابی، عضو هیأت نمایندگان و نایب رییس اول کمیسیون امور اجتماعی و تشکل های اتاق بازرگانی تهران اظهار داشت: بی ثباتی منطقه در شرایط کنونی منجر به تأثیر منفی بر روند مذاکرات شده است. بطوریکه اوضاع منطقه و نااطمینانی که در فلسطین، عراق و جنگ تروریستی گروه داعش وجود دارد، تأثیر بالایی روی مذاکرات گذاشته و تصمیم گیری در خصوص مذاکرات را با مشکل مواجه کرده است.

حسابی تصریح کرد: این در حالی است که حدود 7 روز دیگر به پایان مهلت 6 ماهه تعلیق تحریم های بین المللی باقی نمانده است. در همین راستا نیز عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای نیز نظر مثبتی نسبت به حصول نتیجه مثبت در مذاکرات هسته ای ندارد بنابراین پیش بینی بنده نیز با توجه به موارد مذکور نسبت به نتیجه مذاکرات این است که احتمالاً طی این دوره نتیجه نخواهیم گرفت و دستیابی به توافق نهایی مستلزم گذشت زمان و آرامش منطقه می باشد.

وی عنوان کرد: به نظر بنده تاکنون هدف غرب از حل معضل هسته ای ایران به خاطر امنیت منطقه خاورمیانه بوده اما در شرایط کنونی با توجه به بی ثباتی منطقه، سناریو متفاوت خواهد بود و باید منتظر نتیجه نهایی باشیم.

عضو هیأت نمایندگان و نایب رییس اول کمیسیون امور اجتماعی و تشکل های اتاق بازرگانی تهران عنوان کرد: اگرچه شروع مذاکرات مثبت را می توان به عنوان گام مثبتی تلقی کرد اما به دلیل بی ثباتی منطقه و تأثیر منفی که مسایل منطقه بر روند مذاکرات گذاشته، منجر به طولانی شدن زمان نتیجه گیری در مذاکرات خواهد شد.

وی در خاتمه افزود: به نظر می رسد در صورت عدم لغو تحریم بانک مرکزی و عدم شروع کار سوئیفت، با مشکلات اقتصادی عدیده ای مواجه خواهیم شد. شایان ذکر است که عدم حصول نتیجه مثبت در مذاکرات منجر به تأثیرمنفی بر روند بازار سرمایه نیز می شود. چراکه سرمایه گذاران با امید و انگیزه نسبت به پیشروی مثبت در مذاکرات به بورس وارد شده اند و در صورت عدم رفع تحریم ها، سرمایه از بورس خارج خواهد شد علاوه بر این عدم نتیجه گیری در توافقات، منجر به افزایش سرمایه گذاری در سایر بازارهای رقیب خواهد شد. همچنین شرکت های بورسی در صورت ادامه تحریم ها، در تأمین مواد اولیه، صادرات و تولید با مشکلات جدی مواجه خواهند شد. علاوه بر این، تا پایان تیر ماه زمان ارایه اظهارنامه مالیاتی شرکت ها می باشد، می توان با بررسی تعداد اظهارنامه و مبالغ مالیاتی شرکت های بورسی، اوضاع اقتصادی کشور، همچنین وضعیت اقتصادی شرکت های بورسی و میزان سودآوری آنها را رصد کرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد