رنگ شناسی و پرداخت کهربا

در طبقه بندی کهربا، رنگ و درجه شفافیت آن دارای اهمیت است. رنگ های کهربا، زرد، نارنجی، قرمز، سفید، قهوه ای، سبز، مایل به آبی و سیاه (سایه های سیاه و سایر رنگ ها) می باشد. درجات شفافیت کهربا از شفاف و روشن تا دودی و غیر شفاف است.

آموزشگاه گوهرتراشی و گوهرشناسی آرگو

کهربای شفاف به رنگ های زرد کمرنگ تا زرد متمایل به قرمز تیره است. کهرباهای غیر شفاف دارای قابلیت گذراندن نور در حد متوسط می باشند و از آن ها چربی، استخوان و یا کف جدا می شوند.

در حالتی که دارای این ناخالصی ها بوده، دارای رنگ سبز می باشد. کهربای دارای چربی، حباب های کوچکی دارد و دارای گرد و غبار می باشد. رنگ سبز احتمالا در نتیجه تخریب مواد ارگانیک در محیط بی هوا می باشد.

کهربای به رنگ استخوانی، زرد متمایل به سفید است که شبیه استخوان یا عاج می باشد. شکاف و ترک های کهرباهای مات و غیر شفاف را معمولا با پیریت پر می کنند. درجه هوازدگی و مکان یافت شدن آن نیز در درجه بندی کهرباها مؤثر است. کهرباها در شرایط فیزیکی خشکی و دریا یافت می شوند.

کهرباهایی که از دریا جمع آوری می شوند با نام Scoopstone بوده که مستقیما از ساحل یا دریا جمع آوری می شوند.

در کشور دومینیکن نیز، کهرباهایی به رنگ آبی وجود دارد که در نور آفتاب و تحت تابش اشعه ماوراء بنفش بازتاب بسیار قوی دارد. در حدود 100کیلوگرم در سال از این کشور کهربا استخراج می شود. اما به طور کلی می توان گفت که کهربا، اغلب به رنگ زرد بوده، و گاهی بی رنگ، قرمز یا سبز می باشد.

کهربا به راحتی فراوری می شود، صیغل دادن، خرد کردن، شستن و خشک کردن تنها تعداد کمی از فراوری و پرداخت هایی هستند که کهربا را به یک جواهر زیبا تبدیل می کنند.

عملیات تخصصی دیگر مانند تاثیر در نور، روشنایی، شکل ها و سطوح آن نیز می تواند یک اثر هنری زیبا در کهربا بیافریند. همچنین روش دیگر پرداخت کهربا، گرم کردن و روغن مالی آن می باشد که کهرباهای مات و غیرشفاف را با روغن به کهربای شفاف تبدیل می کنند. فشار دادن کهربا باعث تخلیه تداخل شده و توده محکمی را ایجاد می کند.

کهربا به عنوان جواهر از 13 هزار سال قبل مورد استفاده قرار می گرفت. زینت آلات دارای کهربا در آرامگا های Mycenaean در انگلستان یافت شده است. در موزه ای در دانمارک، کهربایی به سن 4 هزار سال در نزدیکی Stonehenge در انگلستان نگه داری می شود. جایگاه کهربا در فرهنگ و سنت بر ارزش جنبه گردشگری آن می افزاید.

نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
اخبار سایر رسانه ها