اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

آیا طلا می تواند این هفته نیز به روند صعودی خود ادامه دهد؟

سایت طلا : در حالی که قیمت جهانی طلا در شش هفته گذشته به طور متوالی رشد داشته و بالاتر از 1300 دلار در هر اونس تثبیت شده سئوال مهمی که مطرح می شود این است که آیا این فلز زرد می تواند طی هفته جاری نیز به روند صعودی خود ادامه دهد؟



به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی پرواکتیو اینوسترز، قیمت جهانی طلا هفته گذشته 1.3 درصد رشد داشت و از ابتدای امسال تاکنون نیز با افزایش 11 درصدی روبرو شده است.

بر اساس این گزارش تحلیلگران اقتصادی و فعالان بازار طلا بر این باورند که مهمترین علت افزایش قیمت طلا در هفته های اخیر غیر قابل پیش بینی بودن و خطرناک بودن وضعیت کنونی جهان است.

ادامه درگیری های داخلی در شرق اوکراین و ادامه خشونت های خونین در عراق طلا را به بهشت امن سرمایه گذاری تبدیل کرده است.

ادامه تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و احتمال حمله زمینی اسرائیل به این منطقه محاصره شده نیز نگرانی های بین المللی را به شدت افزایش داده است.

بروز نگرانی های جدید نسبت به وضعیت سیستم بانکی پرتغال و احتمال گسترش آن به کل سیستم بانکی منطقه یورو تیز تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشته است.

البته اظهارات مقام های بانکی پرتغال نسبت به اطمینان دادن به سرمایه گذاران تاحدی موجب کاهش نگرانی ها شده ولی این بحران می تواند تاثیر منفی زیادی بر وضعیت شکننده رشد اقتصادی منطقه یورو داشته باشد.

عامل دیگری که می تواند طی روزهای آینده بر قیمت طلا موثر باشد سخنرانی جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا در کمیته پولی کنگره است. سخنرانی یلن تاحد زیادی می تواند سیاست های فدرال رزرو در زمینه نرخ بهره را طی ماه های آینده روشن کند.

در صورت افزایش نرخ بهره آمریکا قیمت طلا با افت نسبی روبرو خواهد شد. برخی تحلیلگران بر این باورند که فدرال رزرو تا سال 2016 میلادی نرخ بهره را افزایش نخواهد داد. وضعیت تقاضای طلا در بازارهای هند و چین نیز عامل مهم تعیین کننده ای بر نوسانات قیمت این فلز زرد خواهد بود.

دولت هند تصمیم گرفته است که در بودجه سال مالی آینده خود تعرفه واردات طلا را تغییر ندهد. این مساله می تواند محدودیت های وضع شده برای واردات طلا در هند را ادامه دهد.

بسیاری از تحلیلگران اقتصادی پیش بینی کرده بودند که دولت جدید هند با تجدیدنظر در سیاست های مربوط به واردات طلا تعرفه را کاهش خواهد داد ولی این پیش بینی ها درست از آب درنیامده است./م

انتهای پیام

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد