اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

وقفه در بازدهی منفی دلار

سایت طلا: بهای دلار در بازار ارز در حالی طی چند روز اخیر دچار تغییراتی شده که روند معاملات این بازار در هفته گذشته بر خلاف یک ماه قبل روبه رشد بود و در این میان دلار 15 تومان افزایش یافت.


به گزارش سایت طلا، در حالی امروز بهای دلار مقداری افزایش یافت که روز گذشته قیمت دلار کاهش جزئی را در محدوده نوسان اندکی شاهد بود، و بازار ارز در هفته قبل بعد از سپری کردن 4 هفته کاهشی، رشد 15 تومانی دلار را تجربه کرد.

این گزارش حاکیست، بازار ارز اولین روز کاری هفته گذشته را با کاهش قیمت آغاز کرد که این روند دلار را تا سطح حمایتی 3100 تومان پایین کشاند و این در حالی است که دلار در اواخر هفته قبل در واکنش به برخی اخبار منتشر شده پیرامون مذاکرات هسته ای و اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا افزایش یافته بود.

در روز یکشنبه دلار با شکستن این سطح حمایتی بر بهای 3093 تومان آرام گرفت بهایی که در 83 روز گذشته برای این ارز بی سابقه بود. البته دلار در دوشنبه هفته قبل نیز به این بها دست یافته بود اما این تنزل موقتی و به رشد دلار ختم شده بود.

کارشناسان مهمترین عامل تغییرات نرخ ارز را واکنش مثبت بازار به روند مذاکرات هسته ای در کنار افت سطح تقاضا و افزایش عرضه با رشد صادرات غیر نفتی می دانند که البته طولانی بودن مذاکرات را تحلیلگران یک علامت مثبت در جهت حصول یک توافق می دانند.
در روز یکشنبه یورو به 4225 تومان و درهم امارات به 842 تومان دست یافتند

اما از روز دوشنبه و در حالیکه بازار ارز روند مذاکرات هسته ای را رصد می کرد، ابهام درباره این مذاکرات سبب شد تا دلار تغییر جهت داده و روند صعودی به خود بگیرد و با رفتارهای هیجانی تا سطح 3150 تومان در روز سه شنبه بالا بیاید که البته در ساعات پایانی به بهای 3120 تومان اکتفا کرد.
یورو و درهم در پایان معاملات روز سه شنبه بر بهای 4278 و 852 تومان قرار گرفتند.

گزارش سایت طلا می افزاید، بازار ارز در پی اعلام وصول هفتمین قسط توافق ژنو، احتمال حضور وزیران خارجه 1+5 در وین و حصول یک توافق ارزش دلار را در روز چهارشنبه به 3111 تومان رساند و این در حالی است که در حجم تقاضا تغییری ایجاد نشده بود.

در روز پنج شنبه دلار بعد از رفت و برگشت قیمتی بر بهای 3115 تومان آرام گرفت نرخی که نسبت به روز شنبه 15 تومان رشد داشت.
در روز پنج شنبه یورو بر بهای 4255 تومان و پوند و درهم امارات بر نرخ 5320 و 847 تومان آرام گرفتند.

اخبار مذاکرات وین که مهمترین عامل اثر گذار بر بازار ارز است سبب شده تا این بازار در فضای رفت و برگشتی قرار داشته باشد. حال باید دید کاهش تقاضا و روند مذاکرات که در زیر نگاه بازار ارز قرار دارد چه سرنوشتی را برای این بازار تعیین کننده رقم می زند./ج



انتهای پیام





خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد