اونس طلا2232.37
مظنه14,406,000
18 گرم3,325,600
ارزش سکه32,456,718
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

5 عامل موثر برای رسیدن قیمت طلا به 2000 دلار

سایت طلا : درشرایطی که قیمت جهانی طلا بار دیگر روندی صعودی را آغاز کرده، برخی تحلیلگران اقتصادی معتقدند 5 عامل مهم لازم است تا قیمت این فلز زرد به بیش از 2000 دلار برسد.


به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی میداس لتر، نخستین عامل موثر بر افزایش شدید قیمت طلا ناکامی و شکست بازارهای آتی مبادلات طلا خواهد بود. اگر سرمایه گذاران بین المللی اعتماد خود را نسبت به بازار آتی مبادلات طلا از دست بدهند این مساله تاثیر زیادی بر رشد فزاینده و چشمگیر قیمت طلا خواهد داشت.

بر اساس این گزارش عامل دوم موثر بر افزایش شدید قیمت طلا ادامه اجرای سیاست های انبساطی پولی از سوی بانک های مرکزی کشورهای مختلف به خصوص کشورهای توسعه یافته و صنعتی خواهد بود. ادامه تزریق نقدینگی از سوی کشورهای صنعتی با هدف کمک به رشد اقتصادی تاثیر زیادی بر افت نرخ ارز و افزایش قیمت طلا خواهد داشت.

عامل سوم افت شدید شاخص سهام بورس وال استریت آمریکا مانند سال 2008 میلادی است. اگر اعتماد سرمایه گذاران نسبت به بازار سهام با افت شدیدی روبرو شود سرمایه های سرگردان به سرعت به بازار طلا سرازیر خواهد شد و این مساله رشد فزاینده قیمت این فلز زرد را به همراه خواهد داشت.

عامل دیگر موثر بر افزایش قیمت طلا روشن شدن وضعیت نرخ بهره آمریکا است. اگر فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را در سطح کنونی و پایینی حفظ کند این مساله به نفع قیمت طلا خواهد بود. افزایش نرخ بهره بانکی نیز موجب افزایش ارزش دلار شده و قیمت طلا را کاهش خواهد داد.

عامل پنجم کاهش خرید بدهی های آمریکا از سوی چین و سرمایه گذاری بیشتر این کشور در بازار طلا خواهد بود. چین هم اکنون بیش از 1200 میلیارد دلار از بدهی های آمریکا را خریداری کرده است. اگر مقام های پکن اقدام به فروش اوراق قرضه و بدهی آمریکا کنند و به جای آن طلای بیشتری خریداری کنند این مساله بی شک بر افزایش شدید قیمت طلا موثر خواهد بود./م

انتهای پیام


سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد