اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

سبقت روسیه از آمریکا در تولید طلا

وزیر منابع طبیعی روسیه اعلام کرد این کشور با پشت سر گذاشتن آمریکا در تولید طلا به سومین تولید کننده این فلز گرانبها در جهان تبدیل شده است.


به گزارش راشاتودی، وزیر منابع طبیعی روسیه اعلام کرد این کشور برای اولین بار پس از 25 سال در تولید طلا از آمریکا پیشی گرفته و در حال حاضر پس از چین و استرالیا سومین کشور تولید کننده طلا در جهان محسوب می شود.

سرگی دونسکوی ادامه داد اگرچه روسیه در زمره کشورهای با سرمایه گذاری بالا برای استخراج طلا محسوب نمی شود اما طی 5 سال گذشته بالغ بر 270 نقطه با ذخایر غنی طلا در این کشور یافت شده است.

بر همین اساس روسیه در سال 2013 بالغ بر 254.241 تن طلا تولید کرده است که نسبت به سال قبل از آن 12.6 درصد رشد داشته است.

این در حالی است که چین بعنوان بزرگ ترین تولید کننده طلا در جهان، در همین سال رشدی 6.2 درصدی را در تولید این فلز تجربه کرده و به رکورد 428.16 تن تولید این فلز گران بها دست یافته است.

علی رغم این افزایش تولید طلا توسط برخی کشورها، ارزش جهانی این فلز گرانقیمت در سال 2013 بالغ بر 28 درصد سقوط کرد و طی سال جاری نیز تنها با افزایش 111 دلاری از ابتدای سال روبرو بوده است و از 1217 به 1328 دلار در هر انس رسیده است.

این کشور بر خلاف بسیاری از کشورها که مالیات را از منابع درآمدی نفت و گاز دریافت می کنند، هزینه های اکتشاف زمین شناسی را نیز در مالیات خود لحاظ می کند.

وزیر منابع طبیعی روسیه معتقد است در صورت حذف مالیات بر هزینه های اکتشاف، تولید طلای روسیه با توسعه بیشتری همراه خواهد شد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد